Τα εσώρουχα χρόνια τώρα κλέβουν τις εντυπώσεις
Κάποιες φορές σε μαγνητίζει. Άλλες σε καθηλώνει και άλλες σε αφήνει να… φαντάζεσαι. Ο λόγος για το γυναικείο σουτιέν που με το πέρασμα των ετών έχει γίνει (σε ειδικές περιστάσεις μόνο) πιο αποκαλυπτικό από ποτέ…
Άλλωστε, όταν ο Αντρέι Γκαλαγκάνοφ έλεγε ότι το στήθος είναι το πρόσωπο μιας γυναίκας, το σουτιέν δεν είχε εφευρεθεί ακόμη… Όμως, πλέον κυριαρχεί στη γυναικεία μόδα αλλά και στην αντρική που προτιμά τα πιο… καυτά σχέδια.
Πώς άρχισε η ιστορία του
Στη βίβλο της μόδας, το περιοδικό Vogue, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά, το 1907, ο όρος «brassiere» για να περιγράψει το νέο προϊόν που ήρθε στην αγορά για να προκαλέσει πανικό…
Τέσσερα χρόνια αργότερα η λέξη συμπεριλήφθηκε στο αγγλικό λεξικό της Οξφόρδης.
Το 1914 άρχισαν και οι εφευρέσεις. Η πρώτη για το σουτιέν κατοχυρώθηκε στην Μέρι Φελπς Τζάκομπ, η οποία αναζητούσε κάτι ώστε να μη διαγράφονται τα κορδόνια από τον κορσέ στο φόρεμά της. Πολύ σύντομα όμως εκείνη μεταπώλησε την πατέντα στην «Warner Brothers Corset Company» για 1500 δολάρια. Και μέσα σε ένα χρόνο η εταιρεία κέρδισε 15 εκατομμύρια δολάρια.
Το 1925 άνοιξε η εταιρεία Maidenform, πνευματικό τέκνο της Ρωσίδας μετανάστριας Ίντα Ρόζενταλ. Λέγεται ότι ήταν η πρώτη που επένδυσε στα σουτιέν σε σχήμα φλιτζανιού, αν και πολλοί θεωρούν ότι η ιδέα ανήκε στον άνδρα της Γουίλιαμ. Δώδεκα χρόνια αργότερα η Λάνα Τέρνερ στην ερμηνεία της στην ταινία «They won’t forget» έκλεψε τις εντυπώσεις.
Το 1965 ο σχεδιαστής Ρούντι Γκενρέιχ σχεδίασε το διαφανές σουτιέν και έστειλε στα ύψη τις φαντασιώσεις των ανδρών. Τρία χρόνια αργότερα φεμινίστριες διαμαρτυρήθηκαν για τον διαγωνισμό ομορφιάς του 1968 στην Αμερική και έτσι κάηκαν πολλά σουτιέν.
Το 1977 δημιουργήθηκε η ίσως μία από τις πιο γνωστές εταιρείες εσωρούχων «Victoria’s Secret» στο Σαν Φρανσίσκο. Το 1990 ο Ζαν Πολ Γκοτιέ σχεδίασε ένα χρυσό κώνο για το στήθος της Μαντόνα. Και ένα χρόνο αργότερα, η εταιρεία «Wonderbra», παρά το γεγονός ότι άρχισε να δραστηριοποιείται στην αγορά από το 1935, ήρθε στο προσκήνιο με την Εύα Χερτζίγκοβα και την καμπάνια «Hello Boys».
Το 2004 ήταν η χρονιά για το σουτιέν που σώζει. Ήταν κάτι που το κατανόησε και η Τζάνετ Τζάκσον η οποία σε μια συναυλία της, άφησε σε κοινή θέα τη θηλή της για να αποκαλύψει ότι δεν φοράει σουτιέν.
Και τρία χρόνια αργότερα, η Μπρίτνεϊ Σπίαρς βγήκε στη σκηνή φορώντας μόνο το σουτιέν της κατά τη διάρκεια των τραγουδιών της.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι τα εσώρουχα (είτε είναι καυτά είτε λίγο πιο συντηρητικά) θα κλέβουν πάντα τις εντυπώσεις…
www.newsbeast.gr