Οι Ισπανοί έχουν χάσει το μυαλό τους με τους Αλόνσο. Χτες ο Τσάβι, σήμερα ο Φερνάντο τους έκαναν ευτυχισμένους.
Πριν ακόμη κοπάσουν οι πανηγυρισμοί από την πρόκριση της Εθνικής Ισπανίας στα ημιτελικά του Euro 2012, οι Ισπανοί είδαν το Φερνάντο Αλόνσο να παίρνει μια αναπάντεχη νίκη στο GP της Ευρώπης που διεξήχθη στους δρόμους του λιμανιού της Βαλένθια.
Ο Αλόνσο που εκκινούσε από την 11η θέση κέρδισε τρεις θέσεις στην εκκίνηση και στη συνέχεια έδωσε μάχη για να ανέβει περισσότερο. Ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και την εγκατέλειψεη του πρωτοπόρου Σεμπάστιαν Φέτλ και κατάφερε να πάρει το προβάδισμα και τελικά τη νίκη.
O Αλόνσο στο πρώτο μέρος του αγώνα κατάφερε να περάσει τους Χούλκενμπεργκ και Μαλντονάντο και στη συνέχεια κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τους Ράικονεν και Κομπαγιάσι μπαίνοντας στα πιτ ένα γύρο μετά απ’ αυτούς.
Στο μέσο του αγώνα ο Φέτελ έδειχνε αδιαφιλονίκητο φαβορί έχοντας διαφορά 20 sec από το δεύτερο Ρομέν Γκροζάν ενώ ο Αλόνσο πίεζε το Χάμιλτον. Το αυτοκίνητο ασφαλείας ενεπλάκη μετά τη σύγκρουση των Βερν-Κοβαλάινεν και μέχρι να καθαρίσει η πίστα. Ο Αλόνσο εκεί άδραξε την ευκαιρία για να περάσει μπροστά από το Χάμιλτον.
Η εγκατάλειψη του Φέτελ που του έσβησε απροειδοποίητα ο κινητήρας αρχικά και του Γκροζάν μετέπειτα με πρόβλημα στην πίεση καυσίμου έφερε τον Αλόνσο στην πρώτη θέση και τους Αστούριας στον έβδομο ουρανό.
Παρά την προσπάθεια των Χάμιλτον – Ράικονεν στους τελευταίους γύρους ο Ισπανός κράτησε την πρωτοπορία και πήρε την καρό σημαία. Έτσι έγινε ο πρώτος οδηγός που κέρδισε για 2η φορά φέτος.
Πίσω του ο Χάμιλτον ένιωσε τα ελαστικά του να παραδίδουν πνεύμα δυο γύρους πριν το τέλος. Έχασε τη 2η θέση από το Ράικονεν και πάλευε να μη χάσει την 3η από το Μαλντονάντο με αποτέλεσμα να χτυπήσουν και να βρεθούν και οι δυο τους εκτός πίστας. Ο Χάμιλτον εγκατέλειψε ενώ ο οδηγός από τη Βενεζουέλα έστω και με σπασμένη αεροτομή κατάφερε να πάρει τον βαθμό της 10ης θέσης.
Μετά τη λήξη του αγώνα ο Παστόρ Μαλντονάντο κατηγορούσε το Χάμιλτον για την σύγκρουση: «Προσπάθησε να με βγάλει εκτός πίστας. Δεν μου άφησε καθόλου χώρο ώστε να μπορέσω να μείνω δίπλα του από στροφή σε στροφή. Βρέθηκα πάνω στο κερμπ και δεν μπορούσα να αποφύγω τη σύγκρουση. Δε ξέρω γιατί το έκανε αυτό. Είχε πρόβλημα με τα λάστιχα και το είχε χάσει τελείως τη στιγμή που ο δικός μου ρυθμός ήταν τελείως διαφορετικός. Υπήρξε πολύ επιθετικός μαζί μου».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον δεν έδειξε μετανοιωμένος για ότι συνέβη: «Τα ελαστικά μου είχαν εξαντληθεί οπότε ούτως ή άλλως δεν ξέρω αν θα έπαιρνα βαθμούς. Ποτέ δεν αφήνεις κάποιον απλά να σε περάσει πάντα δίνεις μάχη. Δεν έχω καταλάβει τι συνέβη μπήκα στη στροφή αλλά δεν βγήκα.».
Έτσι η χαρά του Αλόνσο ήταν διπλή καθότι οι κυριότεροι αντίπαλοί του στην κούρσα του πρωταθλήματος έχασαν βαθμούς.
Ο νικητής Φερνάντο Αλόνσο δεν έβρισκε λόγια να εκφράσει τα συναισθήματά του: «Είναι δύσκολο να βρω λόγια να εκφράσω αυτό που αισθάνομαι αυτή τη στιγμή. Το να κερδίσω στην πατρίδα μου είναι μοναδικό συναίσθημα. Το ένιωσα το 2006 στη Βαρκελώνη με τη Renault και ακόμη το θυμάμαι. Αλλά τώρα μου δόθηκε η ευκαιρία αυτή με τη Ferrari με τις κερκίδες κατακόκκινες. Νιώθω περήφανος και αυτή μου η νίκη στην Ισπανία συνοδεύεται από τα πιο έντονα συναισθήματα που έχω νιώσει ως τώρα. Τίποτα δε συγκρίνεται μ’ αυτό».
Ο Ράικονεν που εκκινούσε από την 5η θέση και αξιοποίησε τη δυναμική της Lotus για να βρεθεί τελικά στην 2η θέση του βάθρου τόνισε: «Δεν είχαμε την ταχύτητα για να κερδίσουμε σήμερα. Η 2η θέση είναι ΟΚ αλλά δεν είναι αυτό που θέλουμε».
Από την πλευρά του ο Σουμάχερ που βρέθηκε για 155η φορά στο βάθρο συμπλήρωσε: «Δε σκεφτόμουν καθόλου ότι μπορεί να βρεθώ στο βάθρο ούτε το είχα συνειδητοποιήσει με το φινάλε του αγώνα. Από τα πιτ μου το είπαν και δεν το πίστευα. Είναι από τις στιγμές που απολαμβάνει κανείς το να επιστρέφεις μετά από τόσο καιρό».
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη |
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Alonso Ferrari 1’44:16.449 |
2. Raikkonen Lotus-Renault + 6.421 |
3. Schumacher Mercedes + 12.639 |
4. Webber Red Bull-Renault + 13.628 |
5. Hulkenberg Force India-Mercedes + 19.993 |
6. Rosberg Mercedes + 21.176 |
7. Di Resta Force India-Mercedes + 22.866 |
8. Button McLaren-Mercedes + 24.653 |
9. Perez Sauber-Ferrari + 27.777 |
10. Maldonado Williams-Renault + 34.653 |
11. Senna Williams-Renault + 35.961 |
12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 37.041 |
13. Petrov Caterham-Renault + 1:15.871 |
14. Kovalainen Caterham-Renault + 1:34.654 |
15. Pic Marussia-Cosworth + 1:36.551 |
16. Massa Ferrari + 1 γύρο |
17. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 γύρο |
18. Karthikeyan HRT-Cosworth + 1 γύρο |
19. Hamilton McLaren-Mercedes + 2 γύροι |
Ταχύτερος γύρος: Rosberg, 1:42.163 |
Εγκατέλειψαν: |
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Grosjean Lotus-Renault 41 |
Vettel Red Bull-Renault 34 |
Kobayashi Sauber-Ferrari 34 |
Vergne Toro Rosso-Ferrari 27 |
Glock Marussia-Cosworth 1 |
Βαθμολογία: |
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Alonso 111 1. Red Bull-Renault 176 |
2. Webber 91 2. McLaren-Mercedes 137 |
3. Hamilton 88 3. Lotus-Renault 126 |
4. Vettel 85 4. Ferrari 122 |
5. Rosberg 75 5. Mercedes 92 |
6. Raikkonen 73 6. Sauber-Ferrari 60 |
7. Grosjean 53 7. Williams-Renault 45 |
8. Button 49 8. Force India-Mercedes 44 |
9. Perez 39 9. Toro Rosso-Ferrari 6 |
10. Maldonado 30 |
11. Di Resta 27 |
12. Kobayashi 21 |
13. Hulkenberg 17 |
14. Schumacher 17 |
15. Senna 15 |
16. Massa 11 |
17. Vergne 4 |
18. Ricciardo 2 |