http://www.skai.gr/files/temp/1720E733F12FE8D026750A9004E0DBB7.jpg

Στα επίπεδα του 2005 οδηγούνται οι τιμές στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, καθώς οι εταιρείες προχωρούν η μία μετά την άλλη σε εκπτώσεις στα βασικά τιμολόγια σε συνδυασμό με πρόσθετες παροχές, όπως η οδική βοήθεια ή συμπληρωματικές καλύψεις.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, ο ανταγωνισμός έχει συμπιέσει τις τιμές στα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς το μέσο ασφάλιστρο για ένα Ι.Χ. δέκα ίππων διαμορφώνεται για την Αθήνα στα 180 ευρώ το εξάμηνο, ενώ στην περιφέρεια οι τιμές έχουν συμπιεστεί ακόμη και κάτω από τα 150 ευρώ το εξάμηνο.

Οι μειώσεις των τιμών παρατηρούνται σε μια περίοδο που τα κατώτατα όρια ασφάλισης έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, καθώς από την 1η Ιουνίου έχουν τεθεί σε ισχύ τα νέα όρια που προβλέπει ο νόμος και τα οποία διαμορφώνονται στο 1 εκατ. ευρώ ανά θύμα (απεριόριστο ανά ατύχημα), ενώ για τις υλικές ζημιές το αντίστοιχο όριο διαμορφώνεται στο 1 εκατ. ευρώ ανά ατύχημα.

Στη μάχη του ανταγωνισμού επιχειρεί να μπει εκ νέου και η Εθνική Ασφαλιστική, με την ανακοίνωση νέων τιμολογίων που τέθηκαν σε ισχύ από χθες και τα οποία προβλέπουν μειώσεις στα ασφάλιστρα της τάξης του 9%, αλλά και κίνητρα προς το δίκτυο των ασφαλιστών, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νέες εργασίες. Η μεγαλύτερη εταιρεία της αγοράς επιχειρεί να ανακόψει την αιμορραγία στον κλάδο αυτοκινήτου, που της έχει στοιχίσει μέχρι στιγμής την απώλεια του μισού περίπου στόχου οχημάτων, στοχεύοντας στην ανάκτηση 100.000 αυτοκινήτων από τις 500.000 περίπου που ασφαλίζει σήμερα.

Τον σκληρό ανταγωνισμό καθοδηγούν εταιρείες όπως η Ιντερσαλόνικα, που εμφανίζεται στην πρώτη θέση, συγκεντρώνοντας τον μεγαλύτερο στόλο αυτοκινήτων, αλλά και οι θυγατρικές των πολυεθνικών ομίλων, οι οποίες αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της αποτελεσματικότερης διαχείρισης των ζημιών και της μηχανογραφικής υποστήριξης, έχουν προχωρήσει από το δεύτερο τρίμηνο του έτους σε μειώσεις τιμών που φθάνουν έως και το 20%.

Μεταξύ αυτών η Interamerican, η οποία προωθώντας την ασφάλιση μέσω Διαδικτύου (Anytime) και της νέας τεχνολογικής πλατφόρμας, κερδίζει συνεχώς μερίδιο αγοράς, διεκδικώντας τη δεύτερη θέση στον κλάδο. Επιθετική πολιτική ακολουθεί και η Ergo Ασφαλιστική, θυγατρική του γερμανικού ομίλου, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα εκπτώσεις για τους ήδη πελάτες της, που φθάνουν έως και το 15% στην αστική ευθύνη με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν προκαλέσει ζημιά την τελευταία διετία.

Στην ίδια λογική κινείται και η Chartis, προχωρώντας σε εκπτώσεις που φθάνουν έως και το 20% για τους προσεκτικούς οδηγούς που δεν έχουν εμπλακεί σε ατύχημα, ενώ σε μειώσεις ασφαλίστρων ανάλογα με την περιοχή έχει προχωρήσει και η Allianz, αξιοποιώντας την πρακτική της παραμετρικής τιμολόγησης, που της επιτρέπει την αξιολόγηση της συχνότητας των ζημιών ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή.

Η εφαρμογή παραμετρικής τιμολόγησης από μεγάλη μερίδα εταιρειών επιτρέπει τη συστηματική παρακολούθηση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να παρεμβαίνει τιμολογιακά, ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου, τον τόπο διαμονής του οδηγού ή το επάγγελμα. Ετσι πολλές εταιρείες προχωρούν σε διορθώσεις τιμών σε συγκεκριμένες περιοχές, που εμφανίζουν χαμηλό δείκτη ζημιών ή αντίστοιχα αυξάνουν το ποσοστό έκπτωσης όταν ένας οδηγός δεν προκαλέσει ατύχημα για ένα ικανό χρονικό διάστημα.

Μερίδιο αγοράς διεκδικούν και εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, όπως η International Life και η Evima, αλλά και ξένες ασφαλιστικές που δραστηριοποιούνται μέσω του καθεστώτος της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών. Η ισορροπία, ωστόσο, στον κλάδο αυτοκινήτου εξακολουθεί να παραμένει εύθραυστη, στον βαθμό που η αύξηση των κατώτατων ορίων μπορεί να εκτινάξει τα ποσά των αποζημιώσεων που καταβάλλουν οι εταιρείες, ειδικά για τις περιπτώσεις που οδηγούνται στα δικαστήρια και οι οποίες απαιτούν χρόνο μέχρι την εκδίκασή τους και την έκδοση τελεσίδικων αποφάσεων.

Αυστηρός έλεγχος του κόστους ζημιών
Η πολιτική εκπτώσεων προς τους ασφαλισμένους συνοδεύεται από έντονες προσπάθειες περιορισμού του κόστους ζημιών, κυρίως μέσα από τη διεύρυνση του δικτύου των συνεργαζόμενων συνεργείων, αλλά και την αυστηρή παρακολούθηση του κόστους των ζημιών.

Η πολιτική αυτή στοχεύει στη μείωση των χρεώσεων για τα ανταλλακτικά και την εργασία, στον έλεγχο των ζημιών που δεν προκλήθηκαν στο πλαίσιο του συμβάντος που καλούνται να αποζημιώσουν και στον εντοπισμό περιπτώσεων με στημένες ζημιές, φαινόμενο που λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2011, το σύνολο των αποζημιώσεων για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες που κατέβαλαν οι ασφαλιστικές εταιρείες μειώθηκε κατά 11%, στα 693 εκατομμύρια ευρώ από 783 εκατομμύρια ευρώ το 2010. Η μείωση προήλθε από τις μειωμένες κατά 22% αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν για υλικές ζημιές, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 388 εκατ. ευρώ, αντισταθμίζοντας την αύξηση κατά 7% που σημείωσαν οι αποζημιώσεις για σωματικές βλάβες, το ύψος των οποίων ανήλθε στα 304 εκατομμύρια ευρώ.

Καθημερινή –  Ευγενία Τζώρτζη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.