Έναν απρόβλεπτο αγώνα με συγκλονιστική πλοκή και συνεχείς ανατροπές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πάνω από 1 δις τηλεθεατές σ’ όλο τον κόσμο από την πίστα Ζυλ Βιλνέβ στο Μόντρεαλ του Καναδά.
Ο Λιούις Χάμιλτον που εκκινούσε από την δεύτερη θέση κατάφερε να κρατηθεί εκεί μετά την εκκίνηση. Εμπρός του έστριψε ο poleman Σεμπάστιαν Φέτελ ενώ πίσω του σε απόσταση βολής βρίσκονταν ο Φερνάντο Αλόνσο με τη Ferrari. Ο Βρετανός δεν μπόρεσε στο πρώτο μέρος του αγώνα να κρατηθεί μέσα στη ζώνη DRS του Φέτελ ο οποίος όμως είδε τη διαφορά των 2 sec που είχε φτιάξει να εξανεμίζεται λόγω και ενός αργού πιτ στοπ από τους μηχανικούς της Red Bull.
Ο Φέτελ ήταν ο πρώτος από τους τρεις πρωτοπόρους που μπήκε στα πιτ λυγίζοντας στην πίεση του Χάμιλτον. Όταν ο Βρετανός με τη σειρά του ολοκλήρωσε τη διαδικασία βρέθηκε μπροστά από το Φέτελ έστω και οριακά. Ο Αλόνσο κατάφερε να τους περάσει και τους δυο όταν τέσσερις γύρους αργότερα άλλαξε και αυτός ελαστικά. Ο Ισπανός όσο κι αν ήθελε δε μπόρεσε να κρατήσει πίσω του το Χάμιλτον που πέρασε και άρχισε να ξεμακραίνει.
Γύρο με το γύρο άρχισε να φαίνεται πως ο Χάμιλτον είχε στο σχέδιο και 2ο πιτ στοπ σε αντίθεση με τους Αλόνσο και Φέτελ που προσπαθούσαν να φτάσουν στο τέρμα με ένα και μοναδικό.
Όταν ο Χάμιλτον άλλαξε για 2η φορά ελαστικά βρέθηκε πίσω τους και εξαπέλυσε επίθεση η οποία γρήγορα τελεσφόρησε φετικά για το Βρετανό πιλότο που πανηγύρισε την 3η του νίκη στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ και πρώτη του στο φετινό πρωτάθλημα.
Ο Χάμιλτον έγινε ο 7ος νικητής σε ισάριθμους αγώνες φέτος και μ’ αυτή του την επιτυχία πήρε κεφάλι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.
Θα μπορούσε κανείς να πει πως οι Αλόνσο και Φέτελ έκαναν λάθος στη στρατηγική καθότι βρέθηκαν εκτός βάθρου. Ποια στρατηγική όμως ήταν η σωστή; Αυτή των δυο πιτ στοπ που έδωσε τη νίκη στο Χάμιλτον ή αυτή του ενός που έφερε τον Πέρεζ από τη 15η θέση στο βάθρο;
Μιλώντας σχετικά μετά τη λήξη του αγώνα ο νικητής Λιούις Χάμιλτον ξεκαθάρισε πως δεν ήταν γι’ αυτόν δυνατή η στρατηγική ενός πιτ στοπ: «Νομίζω ότι η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά στα πιτ στοπ και στη στρατηγική. Με εξέπληξε το γεγονός ότι είχα την άνεση να προστατεύω τα ελαστικά μου αλλά και να πιέζω στα σημεία που χρειαζόταν. Δεν μπορούσα να κάνω μόνο ένα πιτ στοπ θα έχανα πολύ έδαφος, νομίζω ότι η στρατηγική των δυο πιτ στοπ ήταν η σωστή. Αυτό το ήξερα από την αρχή αλλά αισθανόμουν ότι αυτοί που με ακολουθούσαν ειδικά ο Αλόνσο θα επιχειρούσαν να τερματίσουν με ένα πιτ στοπ. Νιώθω υπέροχα, εδώ κέρδισα τον πρώτο μου αγώνα και τερματίζοντας ένιωσα τα συναισθήματά μου να εκρήγνυνται. Αυτό λατρεύω στο μηχανοκίνητο αθλητισμό».
Από την πλευρά του ο Ρομέν Γκροζάν που βρέθηκε ανέλπιστα στη 2η θέση τόνισε: « Δεν είχαμε αποφασίσει αν θα κάνουμε ένα ή δυο πιτ στοπ πριν τον αγώνα. Στην εξέλιξή του έδινα μάχη με τους Ρόσμπεργκ και Γουέμπερ και βρέθηκα μπροστά τους όταν μπήκαν να αλλάξουν λάστιχα δεύτερη φορά. Μετά είδα τον Αλόνσο να κόβει και ξαφνικά βρέθηκα 2ος ενώ θεωρούσα πως ήταν 4ος ή 5ος. Η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά» κατέληξε ο Γάλλος που πέτυχε σήμερα το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ εκκινούσε 15ος και σίγουρα δεν θεωρούσε πιθανό να βρεθεί στο βάθρο στο συγκεκριμένο αγώνα: «Για να είμαι ειλικρινής όταν ξεκινάς τόσο πίσω το τελευταίο που σκέφτεσαι είναι μια θέση στο βάθρο. Τα πήγα καλά τόσο στο πρώτο όσο και στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Έκανα κάποια προσπεράσματα ενώ και η φθορά των ελαστικών ήταν μικρή για μένα. Είχαμε προβλήματα με τα φρένα χτες και το να βρεθούμε στο βάθρο σήμερα αποτελεί μεγάλη υπόθεση για όλη την ομάδα».
Συνολικά η τελική κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος |
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1’32:29.586 |
2. Grosjean Lotus-Renault + 2.513 |
3. Perez Sauber-Ferrari + 5.260 |
4. Vettel Red Bull-Renault + 7.295 |
5. Alonso Ferrari + 13.411 |
6. Rosberg Mercedes + 13.842 |
7. Webber Red Bull-Renault + 15.085 |
8. Raikkonen Lotus-Renault + 15.567 |
9. Kobayashi Sauber-Ferrari + 24.432 |
10. Massa Ferrari + 25.272 |
11. Di Resta Force India-Mercedes + 37.693 |
12. Hulkenberg Force India-Mercedes + 46.236 |
13. Maldonado Williams-Renault + 47.052 |
14. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:04.475 |
15. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρο |
16. Button McLaren-Mercedes + 1 γύρο |
17. Senna Williams-Renault + 1 γύρο |
18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 γύρο |
19. Petrov Caterham-Renault + 1 γύρο |
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 γύροι |
Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1:15.752 |
Εγκατέλειψαν: |
Οδηγός Ομάδα Γύρος |
Glock Marussia-Cosworth 57 |
Schumacher Mercedes 34 |
De la Rosa HRT-Cosworth 25 |
Karthikeyan HRT-Cosworth 23 |
Βαθμολογία |
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Hamilton 88 1. Red Bull-Renault 164 |
2. Alonso 86 2. McLaren-Mercedes 133 |
3. Vettel 85 3. Lotus-Renault 108 |
4. Webber 79 4. Ferrari 97 |
5. Rosberg 67 5. Mercedes 69 |
6. Raikkonen 55 6. Sauber-Ferrari 58 |
7. Grosjean 53 7. Williams-Renault 44 |
8. Button 45 8. Force India-Mercedes 28 |
9. Perez 37 9. Toro Rosso-Ferrari 6 |
10. Maldonado 29 |
11. Kobayashi 21 |
12. Di Resta 21 |
13. Senna 15 |
14. Massa 11 |
15. Hulkenberg 7 |
16. Vergne 4 |
17. Schumacher 2 |
18. Ricciardo 2 |