Μεγάλη νίκη του Μάρκ Γουέμπερ και της Red Bull, σε έναν συναρπαστικό αγώνα στο Μονακό. Ο 35χρονος Αυστραλός, εκμεταλλευόμενος την «χρυσή» για το Μονακό, pole position, που του έδωσε η τιμωρία του Σουμάχερ, κράτησε την πρώτη θέση, με τους Ροσμπεργκ, Αλόνσο, Φέτελ και Χάμιλτον, να είναι σε απόσταση αναπνοής πίσω του.
Ο σημερινός αγώνας άφησε σ’ όσους τον παρακολούθησαν από την αρχή ως το τέλος μια αίσθηση ανικανοποίητου. Αυτό γιατί καθόλη τη διάρκεια του τα συμβάντα σε προετοίμαζαν για δράμα το οποίο τελικά δεν ήρθε.
Πρώτα απ’ όλα η βροχή που αναμένονταν από την αρχή έως το τέλος αλλά ποτέ δεν ήρθε. Μετά η φθορά των ελαστικών όλοι φοβόντουσαν ότι μπορεί να χρειάζονταν ακόμη και 3 πιτ στοπ αλλά τελικά όλοι την έβγαλαν με ένα.
Ο Γουέμπερ κόντρα στην παράδοση που τον θέλει να εκκινεί άσχημα, έκανε μια άριστη εκκίνηση και κράτησε την πρώτη θέση στο ξεκίνημα του αγώνα. Μια θέση που απώλεσε μόνο κατά τη διάρκεια των πιτ στοπ.
Πίσω του ο Νίκο Ρόσμπεργκ προσπάθησε μπαίνοντας νωρίς για να αλλάξει ελαστικά αλλά δεν κατάφερε να περάσει μπροστά.
Αντίθετα τα κατάφερε ο Αλόνσο που μ’ αυτό τον τρόπο πέρασε το Χάμιλτον. Ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την επαφή του Γκροζάν με το Σουμάχερ στην εκκίνηση και πέρασε μπροστά στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών κάνοντας έναν ακόμη σταθερό αγώνα.
Μιλώντας μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής τόνισε: «Νιώθω φανταστικά. Ήταν ένας αγώνας με τρομερό ενδιαφέρον. Πήγα όπως περίμενα στην αρχή δημιουργώντας μια διαφορά με τη πολύ μαλακή γόμα και μετά κατάφερα να ελέγξω τη διαφορά μου από το Νίκο. Ο καιρός έδειχνε ότι θα πάει για βροχή όταν άνοιξε το παράθυρο για πιτ στοπ και αναρωτιόμασταν αν έπρεπε να μείνουμε λίγο ακόμη στην πίστα για να βάλουμε κατευθείαν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Νίκο τελικά επιχείρησε να μπει νωρίτερα και αρκετοί προσπάθησαν να αντιδράσουν σ’ αυτή την επιλογή.
Το επόμενο περίεργο κομμάτι στον αγώνα ήταν μέχρι να φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας τα μαλακά ελαστικά. Ο Φέτελ που ήταν μπροστά απομακρύνονταν και φοβόμουν μήπως η στρατηγική που ακολουθούσε θα τον έφερνε τελικά σε θέση για το βάθρο. Άρχισα να πιέζω καθώς δεν ήθελα να ξεπεράσει η διαφορά μας τα 20 sec που θα του έδιναν τη δυνατότητα να αλλάξει ελαστικά και να παραμείνει εμπρός. Όπως μου είπε ο Φερνάντο ενώ εύχονταν να βρέξει μόλις άρχισε να βρέχει φώναζε ‘όχι, όχι, όχι’. Κάπως έτσι πιστεύω ότι αισθάνονταν όλοι εκτός από μένα που οδηγούσα την κούρσα».
Για το Μαρκ Γουέμπερ ήταν η 2η νίκη του στο Μονακό, η πρώτη για τον 35χρονο Αυστραλό ήρθε το 2010.
Από την πλευρά του ο Νίκο Ρόσμπεργκ που τερμάτισε τελικά στη 2η θέση δεν ήταν ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα: « Χάρη στη βοήθεια του μηχανικού μου αλλά και της ομάδας πέτυχα μια τέλεια εκκίνηση. Απομακρύνθηκα από τους οδηγούς που ήταν πίσω μου αλλά δεν μπόρεσα να περάσω το Γουέμπερ. Στη συνέχεια οδήγησε εξαιρετικά ελέγχοντας τον αγώνα. Συνολικά ήταν ένα καλό τριήμερο για μένα και την ομάδα. Νομίζω ότι είχα το καλύτερο μονοθέσιο απ’ όλους αυτό είναι ενθαρρυντικό ανυπομονώ για το τι θα μας φέρουν οι επόμενοι αγώνες. Για μένα είναι πολύ σημαντικό ότι ανέβηκα στο βάθρο στο Μονακό στο ίδιο σημείο απ’ το οποίο περνούσα μικρός πηγαίνοντας σχολείο. Ήλπιζα ότι μπορεί να μου δοθεί μια ευκαιρία να περάσω αλλά είχα και το Φερνάντο να καιροφυλακτεί πίσω μου».
Ο Αλόνσο που τερμάτισε τελικά 3ος πήρε 15 βαθμούς και πήρε κεφάλι στην κούρσα του πρωταθλήματος: «Ο στόχος μου στο συγκεκριμένο αγώνα ήταν να τερματίσω μπροστά από το Χάμιλτον και το Φέτελ. Τα κατάφερα. Στον επόμενο αγώνα πρέπει να επικεντρωθώ στο Μαρκ που τώρα είναι στη 2η θέση της βαθμολογίας. Στην εκκίνηση έφυγα τέλεια και μετά τα πρώτα δέκα μέτρα έφτασα δίπλα στο Γκροζάν. Προσπαθούσα να περάσω το Λιούις και τοποθέτησα το μονοθέσιο στο μέσον του δρόμου έτσι ακούμπησα με το Γκροζάν. Μετά την επαφή αυτός έκανε τετακέ, είμαι τυχερός που δεν έπαθε ζημιά το μονοθέσιο μου. Όμως αυτό βοήθησε το Φέτελ που κέρδισε θέσεις. Πέρασα τελικά το Χάμιλτον με την άριστη στρατηγική μας, ευχαριστώ την ομάδα γι’ αυτό το πιτ στοπ».
Συνολικά τα αποτελέσματα ήταν:
Τελική κατάταξη: |
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Webber Red Bull-Renault 1h46:06.557 |
2. Rosberg Mercedes + 0.643 |
3. Alonso Ferrari + 0.947 |
4. Vettel Red Bull-Renault + 1.343 |
5. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.101 |
6. Massa Ferrari + 6.195 |
7. Di Resta Force India-Mercedes + 41.500 |
8. Hulkenberg Force India-Mercedes + 42.500 |
9. Raikkonen Lotus-Renault + 44.000 |
10. Senna Williams-Renault + 44.500 |
11. Perez Sauber-Ferrari + 1 γύρος |
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος |
13. Kovalainen Caterham-Renault + 1 γύρος |
14. Glock Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
15. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 γύρους |
Ταχύτερος γύρος: Perez, 1:17.298 |
Εγκατέλειψαν: |
Πιλότοι Ομάδα Γύροι |
Button McLaren-Mercedes 71 |
Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 66 |
Pic Marussia-Cosworth 65 |
Schumacher Mercedes 64 |
Petrov Caterham-Renault 16 |
Kobayashi Sauber-Ferrari 6 |
De la Rosa HRT-Cosworth 1 |
Maldonado Williams-Renault 1 |
Grosjean Lotus-Renault 1 |
Βαθμολογία: |
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Alonso 76 1. Red Bull-Renault 146 |
2. Vettel 73 2. McLaren-Mercedes 108 |
3. Webber 73 3. Ferrari 86 |
4. Hamilton 63 4. Lotus-Renault 86 |
5. Rosberg 59 5. Mercedes 61 |
6. Raikkonen 51 6. Williams-Renault 44 |
7. Button 45 7. Sauber-Ferrari 41 |
8. Grosjean 35 8. Force India-Mercedes 28 |
9. Maldonado 29 9. Toro Rosso-Ferrari 6 |
10. Perez 22 |
11. Di Resta 21 |
12. Kobayashi 19 |
13. Senna 15 |
14. Massa 10 |
15. Hulkenberg 7 |
16. Vergne 4 |
17. Schumacher 2 |
18. Ricciardo 2 |
Επόμενος αγώνας το Καναδικό GP στις 10 Ιουνίου.