http://www.protothema.gr/files/1/2012/1f1/22%204d1.jpg

Συναρπαστική απρόβλεπτη και γεμάτη ανατροπές ήταν η σημερινή εξέλιξη του αγώνα στο Σακχίρ. Ο Φέτελ εκκίνησε καλά και διατήρησε την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή.
Πίσω του έγινε χαμός με το Χάμιλτον να στρίβει 2ος και το Γουέμπερ να χάνει την 3η θέση από το Τζένσον Μπάτον. Εκπληκτική η εκκίνηση των Γκροζάν και Αλόνσο την ώρα που ο Ράικονεν βρέθηκε πίσω από το Μάσα. Ο Φινλανδός πολύ γρήγορα όμως πέρασε και άρχισε να κυνηγά τους πρωτοπόρους.

Το πρώτο πιτ στοπ έφερε σε δυσχερή θέση το Χάμιλτον ο οποίος νωρίτερα είχε χάσει στα ίσα τη 2η θέση από το Ρομέν Γκροζάν. Ο πίσω δεξιά τροχός άργησε να μπει και ο Βρετανός έχασε 10 δευτερόλεπτα στα πιτ και τις ελπίδες του να κρατηθεί στη μάχη του βάθρου.

Η εξέλιξη του αγώνα έδειξε πως δυο πιλότοι οι ντι Ρέστα και Κομπαγιάσι είχαν επιλέξει στρατηγική 2 πιτ στοπ έναντι 3 όλων των υπολοίπων. Ο Φέτελ κρατούσε το προβάδισμα ενώ πίσω του ο Ράικονεν κέρδιζε θέσεις εκμεταλλευόμενος τα λάθη των McLaren και τον υποτονικό ρυθμό των Γουέμπερ, Αλόνσο, Μάσα και Ρόσμπεργκ.

Ο Φινλανδός αρκετά σύντομα έφτασε απόσταση βολής και πέρασε τον teammate του Ρομέν Γκροζάν και έφτασε να πιέζει το Φέτελ για την πρώτη θέση. Σ’ αυτό το κομμάτι του αγώνα ανάμεσα στο 2ο και στο 3ο πιτ στοπ ο Ράικονεν χρησιμοποιούσε τη μέση γόμα ενώ ο Φέτελ τη μαλακή. Ο Φινλανδός με τη Lotus επιχείρησε δυο φορές να περάσει αλλά δεν τα κατάφερε. Η τελευταία αλλαγή ελαστικών έφερε και τους δυο πιλότους με τη μέση γόμα να μονομαχούν αλλά ο Φέτελ έδειξε ότι είχε την δυναμική που του επέτρεπε να διατηρήσει τη διαφορά και την πρώτη θέση.

Το πέσιμο της καρό σημαίας τον βρήκε να πανηγυρίζει έξαλλα την πρώτη του φετινή νίκη που ταυτόχρονα τον έφερε επικεφαλής στη βαθμολογία των οδηγών.

Μιλώντας μετά τη λήξη του αγώνα ο Φέτελ αρνήθηκε να παρασυρθεί από τη νίκη αυτή και προέβλεψε ότι η φετινή χρονιά θα έχει πολλές μεταβολές και διακυμάνσεις: «Θα είναι μια απρόβλεπτη χρονιά, τα μονοθέσια είναι πολύ κοντά το ένα στο άλλο και πολύ μικρές λεπτομέρειες μπορούν στον αγώνα να κάνουν τη διαφορά. Όταν ξεκίνησε η σεζόν όλοι θεωρούσαμε πως οι McLaren είναι ταχύτερες αλλά σήμερα η εικόνα ήταν τελείως διαφορετική. Όμως ακόμη έχουν ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Είμαι πολύ χαρούμενος που κερδίσαμε, δεν είχαμε καθαρή εικόνα για το πόσο ανταγωνιστικοί θα είμαστε. Σήμερα θα το γιορτάσω αδιαφορώντας για το αύριο. Πρέπει όμως να πιέσουμε περισσότερο για να είμαστε σε αντίστοιχη θέση στον επόμενο αγώνα».

Από την πλευρά του ο Κίμι Ράικονεν που ανέβηκε στο βάθρο στο 2ο αγώνα μετά το comeback του σημείωσε: « Προφανώς ήθελα να κερδίσω και θα ήμουν πιο χαρούμενος αν τα είχα καταφέρει. Η ομάδα άξιζε αυτό το αποτέλεσμα και ελπίζω να ξαναβρεθούμε σύντομα στην ίδια θέση. Σήμερα ήμασταν πολύ κοντά μπορούσα να τα καταφέρω αλλά τελικά δεν έγινε. Πρέπει να βελτιωθούμε σε συγκεκριμένους τομείς ώστε να φτάσουμε στη νίκη. Είχα μια ευκαιρία να περάσω το Φέτελ αλλά το επιχείρησα από τη λάθος πλευρά και έτσι δεν τα κατάφερα. Μετά έπεσε η απόδοση των ελαστικών μου. Ήξερα ότι δε θα έχω άλλη ευκαιρία».

Ο Ρομέν Γκροζάν με τη δεύτερη Lotus ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο: «Νιώθω σπουδαία. Είναι περήφανος για την ομάδα και αυτό που πετύχαμε. Ξέραμε πως διαθέτουμε ένα καλό μονοθέσιο αλλά αυτό μας εξέπληξε. Καταφέραμε να έχουμε τις δυο θέσεις του βάθρου. Η πρώτη μου παρουσία στο βάθρο ήταν ωραία. Θα νιώσω ακόμα καλύτερα όταν επιστρέψω στο εργοστάσιο χαλαρώσω και ξαναρχίσω δουλειά».

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Τελική κατάταξη
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1.  Vettel        Red Bull-Renault           1’35:10.990
2.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     3.300
3.  Grosjean      Lotus-Renault              +    10.100
4.  Webber        Red Bull-Renault           +    38.700
5.  Rosberg       Mercedes                   +    55.400
6.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    57.500
7.  Alonso        Ferrari                    +    57.800
8.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    58.900
9.  Massa         Ferrari                    +  1:04.900
10.  Schumacher    Mercedes                   +  1:11.400
11.  Perez         Sauber-Ferrari             +  1:12.700
12.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +  1:16.500
13.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +  1:30.300
14.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:33.700
15.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +     1 γύρος
16.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 γύρος
17.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 γύρος
18.  Button        McLaren-Mercedes           +     1 γύρος
19.  Glock         Marussia-Cosworth          +    2 γύρους
20.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    2 γύρους
21.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    2 γύρους
22.  Senna         Williams-Renault           +    3 γύρους
Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1:36.379
Εγκατέλειψαν:
Οδηγός Ομάδα Γύρος
Maldonado     Williams-Renault             26
Pic           Marussia-Cosworth            25
Βαθμολογία:
Πιλότοι: Κατασκευαστές:
1.  Vettel        53        1.  Red Bull-Renault          101
2.  Hamilton      49        2.  McLaren-Mercedes           92
3.  Webber        48        3.  Lotus-Renault              57
4.  Button        43        4.  Ferrari                    45
5.  Alonso        43        5.  Mercedes                   37
6.  Rosberg       35        6.  Sauber-Ferrari             31
7.  Raikkonen     34        7.  Williams-Renault           18
8.  Grosjean      23        8.  Force India-Mercedes       17
9.  Perez         22        9.  Toro Rosso-Ferrari          6
10.  Di Resta      15
11.  Senna         14
12.  Kobayashi      9
13.  Vergne         4
14.  Maldonado      4
15.  Hulkenberg     2
16.  Schumacher     2
17.  Massa          2
18.  Ricciardo      2

Τάκης Πουρναράκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.