Μέρα αφιερωμένη στα ψέματα και την εξαπάτηση ή ένας μηχανισμός που επιτρέπει στους ανθρώπους να χαλαρώσουν και να διασκεδάσουν ήταν η χθεσινή; Το Star-Fm.gr, τήρησε το έθιμο , αν και θα προτιμούσαμε να κάναμε ραδιοφωνική εκπομπή και να δίναμε μία άλλη διάσταση μέσα από τον Star-Fm 933 (με ηχητικά) στην..επιτυχία του Βουλευτή μας. Λόγω Κυριακής δεν είχαμε εκπομπή, οπότε ότι κάναμε το κάναμε μέσα από την ιστοσελίδα μας και τελικά πείσαμε πολλούς αναγνώστες να τηλεφωνήσουν στους προμηθευτές τους σε πετρέλαιο για να “κλείσουν” ημερομηνία παράδοσης!!!
Υπάρχουν διάφορες θεωρίες για τις ρίζες του εθίμου της Πρωταπριλιάς. Μπορεί η πρώτη αναφορά να εμφανίζεται σε βρετανικό μυθιστόρημα του 14ου αιώνα, παρ’ όλα αυτά οι περισσότεροι ερευνητές ισχυρίζονται ότι το έθιμο είναι πολύ παλαιότερο. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι τα πρωταπριλιάτικα ψέματα έχουν τις ρίζες τους στους Κέλτες, οι οποίοι, παρότι ήξεραν ότι ο Απρίλιος ήταν κακός μήνας για ψάρεμα, κάθε χρόνο ξεκινούσαν τα ταξίδια τους την πρώτη του μηνός. Καθώς επέστρεφαν με άδεια δίχτυα στα χωριά τους, αναγκάζονταν να ψεύδονται όταν οι συντοπίτες τους τους ρωτούσαν για την… ψαριά τους! Γάλλοι ερευνητές, πάντως, δηλώνουν πεπεισμένοι ότι το έθιμο της Πρωταπριλιάς προέρχεται από τη χώρα τους. Και αυτό γιατί μέχρι το 1564 οι Γάλλοι γιόρταζαν την Πρωτοχρονιά την πρώτη Απριλίου, έθιμο που ορισμένοι δυσκολεύτηκαν πολύ να ξεχάσουν, ενώ άλλοι ενημερώθηκαν για αυτή την αλλαγή αρκετά χρόνια αργότερα! Οταν, λοιπόν, η γιορτή μεταφέρθηκε την 1η Ιανουαρίου κάποιοι… δεν το ήξεραν και συνέχισαν να γιορτάζουν το νέο χρόνο τον Απρίλιο. Οι υπόλοιποι τους έστελναν δώρα για να τους κοροϊδέψουν.
Αλλά ιδού οι πέντε πιο επιτυχημένες φάρσες όλων των εποχών
Σοδειά μακαρονιών στην Ελβετία
«Καλή σοδειά είχαν φέτος οι καλλιεργητές μακαρονιών στην Ελβετία έπειτα από έναν ήπιο χειμώνα», ανέφερε σε ρεπορτάζ δημοσιογράφος του BBC το 1957. Οσο κι αν ακούγεται περίεργο, δεκάδες ακροατές τηλεφώνησαν άμεσα στο βρετανικό τηλεοπτικό σταθμό για να ρωτήσουν πού θα μπορούσαν και αυτοί να αγοράσουν ένα μακαρονόδεντρο και πώς έπρεπε να το περιποιούνται. Οι τηλεφωνήτριες είχαν εντολή να απαντούν: «Βάλτε ένα μακαρόνι σε ένα τενεκεδάκι τοματοχυμού και ευχηθείτε να πάνε όλα καλά»… Η φάρσα ήταν εξαιρετικά καλοστημένη και οι υπεύθυνοι είχαν φροντίσει να δημιουργήσουν ακόμα και βίντεο που συνόδευε το «θέμα». Οι εικόνες, φυσικά, δεν παρουσίαζαν τίποτε άλλο παρά δέντρα με μακαρόνια κρεμασμένα στα κλαδιά τους!
Ο Ρίτσαρντ Νίξον βάζει ξανά υποψηφιότητα
Το 1992 το τηλεφωνικό κέντρο του ραδιοφωνικού σταθμού «National Public Radio» πήρε… φωτιά, καθώς δεκάδες ακροατές εξαπατήθηκαν και πίστεψαν ότι ο Ρίτσαρντ Νίξον θα κατέβαινε υποψήφιος στις επόμενες εκλογές! Σε μια γνωστή πολιτική εκπομπή της εποχής, που ονομαζόταν «Talk of the Nation», ένας κωμικός υποδύθηκε τη φωνή του Νίξον και ανακοίνωσε ότι σκόπευε να… διεκδικήσει για δεύτερη φορά τη θέση του προέδρου των ΗΠΑ σχεδόν 18 χρόνια μετά την παραίτησή του! Μάλιστα, παρουσίασε και το… σύνθημα της πολιτικής του καμπάνιας: «Δεν έκανα τίποτα λάθος και δεν θα το ξανακάνω». Η φωνή του κωμικού Ριτς Λιτλ ήταν τόσο πειστική, που πολλοί ακροατές κάλεσαν το σταθμό για να πουν στον Ρίτσαρντ Νίξον ότι δεν ήθελαν καθόλου να δουν το όνομά του στα ψηφοδέλτια!
Το Διαδίκτυο κλείνει λόγω καθαρισμού
Το γύρο του κόσμου έκανε το 1997 ένα e-mail, που ανέφερε ότι το Διαδίκτυο θα κλείσει την 1ηΑπριλίου για συντήρηση και… καθαρισμό. Στο μήνυμα, που προωθήθηκε σε εκατομμύρια ανθρώπους από όλο τον κόσμο, οι φαρσέρ ανέφεραν ότι η κίνηση αυτή ήταν απαραίτητη για να μπορέσουν ειδικά ρομπότ να «καθαρίσουν» τον παγκόσμιο ιστό από παλιές ιστοσελίδες, e-mails και ιούς. Μάλιστα, ανέφεραν ότι ύστερα από αυτόν τον καθαρισμό το Διαδίκτυο θα ήταν ταχύτερο και οι χρήστες θα μπορούσαν να συνδεθούν πιο γρήγορα. Σε μια εκδοχή του το e-mail «υπέγραφε» το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (MIT) και σε μια άλλη ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών Υποθέσεων των ΗΠΑ.
Χάμπουργκερ για αριστερόχειρες!
Χάμπουργκερ για… αριστερόχειρες ισχυρίστηκε ότι είχε δημιουργήσει μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες φαστ φουντ του κόσμου, το «Burger King». Την 1η Απριλίου του 1998, η εφημερίδα «USA Today» φιλοξενούσε διαφήμιση που ανέφερε ότι τα υποκαταστήματα του «Burger King» πλέον προσφέρουν χάμπουργκερ περιστραμμένο κατά 180 μοίρες για να μπορεί να καταναλώνεται πιο εύκολα από αριστερόχειρες! Οπως ανακοίνωσε την επόμενη ημέρα η ίδια η εταιρία, η πρωταπριλιάτικη φάρσα της είχε τεράστια επιτυχία και χιλιάδες άνθρωποι από τις ΗΠΑ κατευθύνθηκαν προς τα καταστήματα και ζήτησαν το νέο αυτό χάμπουργκερ! Την ίδια ώρα, αρκετοί δεξιόχειρες διευκρίνιζαν στην παραγγελία τους ότι θέλουν το… κανονικό μπέργκερ και όχι αυτό που προορίζεται για αριστερόχειρες!
Αναζήτηση στο Ιντερνετ μέσω της σκέψης
«Παράδοση» στις πρωταπριλιάτικες φάρσες έχει και η Google! Ο κολοσσός πληροφορικής αποφάσισε να… εξαπατήσει τους πελάτες του για πρώτη φορά το 2000 και κάθε χρονιά από τότε. Η πρώτη φάρσα της θεωρείται από τις πιο επιτυχημένες, καθώς η Google εξέδωσε ανακοίνωση Τύπου, η οποία ανέφερε ότι δημιουργήθηκε η νέα τεχνολογία Mentalplex που θα φέρει «επανάσταση» στο Διαδίκτυο! Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ίδιας της εταιρίας, η τεχνολογία Mentalplex είχε τη δυνατότητα να… διαβάζει τη σκέψη του χρήστη και ο ίδιος δεν θα χρειαζόταν να γράψει λέξεις-κλειδιά για να κάνει την αναζήτησή του. Μάλιστα, η συγκεκριμένη υπηρεσία εμφανιζόταν και στη μηχανή αναζήτησης του κολοσσού και αρκετοί χρήστες αποφάσισαν να τη χρησιμοποιήσουν. Η Google ζητούσε από όσους κατευθύνθηκαν στην ιστοσελίδα να παρακολουθήσουν για μερικά λεπτά ένα περιστρεφόμενο σχήμα και μετά να κάνουν… κλικ με το ποντίκι τους. Στη συνέχεια άνοιγε ένα «παράθυρο» που τους έλεγε ότι επρόκειτο για πρωταπριλιάτικη φάρσα.