O Fernando Alonso πήρε την πρώτη νίκη της χρονιάς για τη Ferrari με τον Perez να κλέβει την παράσταση
Ο απρόβλεπτος καιρός της Μαλαισίας μάς έδωσε τελικά το συναρπαστικό αγώνα που περιμέναμε, με τον Fernando Alonso να παίρνει μιαν ανέλπιστη όσο και πολύτιμη νίκη για τη Ferrari στο 2ο αγώνα της χρονιάς. Ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε τις συνθήκες και τις σωστές επιλογές της ομάδας του σε κρίσιμα σημεία για να πάρει αυτήν τη νίκη, παρότι το μονοθέσιό του ήταν ξεκάθαρα όχι το ταχύτερο στην πίστα. Στη 2η θέση τερμάτισε ο εκπληκτικός Sergio Perez με τη Sauber, ο οποίος άξιζε τη νίκη και δεν την πήρε λόγω ενός μικρού λάθους στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton, ύστερα από έναν αλάνθαστο αλλά μάλλον άχρωμο αγώνα. Στις επόμενες θέσεις ακολούθησαν οι Mark Webber, Kimi Rakkonen, Bruno Senna, Paul di Resta, Jean-Eric Vergne, Nico Hulkenberg και Michael Schumacher. Δεν βαθμολογήθηκαν οι Sebastian Vettel και Jenson Button.
Εκκίνηση και διακοπή
Λίγα λεπτά πριν από την εκκίνηση, η βροχή ξεκίνησε να πέφτει στην πίστα της Sepang, ελαφριά στην αρχή, κάτι που οδήγησε τις ομάδες να ξεκινήσουν τον αγώνα με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Η εκκίνηση δόθηκε κανονικά και μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι δύο McLaren ξεκίνησαν καλύτερα από όλους και σε παράταξη, με τον Lewis Hamilton μπροστά και τον Jenson Button πίσω, έφτασαν μπροστά στην πρώτη στροφή. Πιο πίσω, ο Romain Grosjean με τη Lotus έκανε εξαιρετική εκκίνηση και βρέθηκε στην 3η θέση, μπροστά από τις Red Bull και τον Michael Schumacher. Καλή εκκίνηση έκανε και ο Fernando Alonso με τη Ferrari, που κέρδισε μερικές θέσεις.
Οι Schumacher και Grosjean ήρθαν πολύ κοντά και δεν απέφυγαν την επαφή, μάλλον με υπαιτιότητα του Γάλλου, που χτύπησε τον Γερμανό από πίσω. Και οι δύο έκαναν τετακέ και έχασαν πολλές θέσεις, με τον Grosjean έτσι κι αλλιώς λίγο αργότερα να βγαίνει στην αμμοπαγίδα και να εγκαταλείπει.
Ο πραγματικός χαμός όμως ξεκίνησε λίγο αργότερα, όταν η βροχή δυνάμωσε και εμφανίστηκε η ανάγκη για βρόχινα ελαστικά. Το pit lane πήρε φωτιά, με τους οδηγούς να μπαίνουν για να βγάλουν τα ενδιάμεσα. Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου pit stop, οι McLaren διατήρησαν τις θέσεις τους, με μεγάλο κερδισμένο το Sergio Perez, που λόγω του σωστού timing της Sauber βρέθηκε στην 3η θέση, μπροστά από τους Webber, Alonso, Vettel, Vergne, Massa και Rosberg. Δεν ήταν μεγάλη έκπληξη η 10η θέση του Narain Karthkeyan, καθώς οι HRT είχαν ξεκινήσει με τα βρόχινα ελαστικά.
Η βροχή συνέχισε να δυναμώνει και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να βγάλουν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Καθώς όμως η έντασή της δεν μειωνόταν, στον 8ο μόλις γύρο βγήκε η κόκκινη σημαία και ο αγώνας διακόπηκε, εν αναμονή βελτίωσης των συνθηκών.
Επανεκκίνηση
Ύστερα από διακοπή σχεδόν 1 ώρας, ο αγώνας ξαναξεκίνησε πίσω από το SC και με όλα τα μονοθέσια να φορούν τα βρόχινα ελαστικά, όπως ορίζουν οι κανονισμοί. Το SC έμεινε αρκετούς γύρους στην πίστα και η ένταση της βροχής στο μεταξύ ελαττώθηκε, με αποτέλεσμα όταν ο Maylander έβαλε τη Mercedes SLS στα pit αμέσως πολλοί οδηγοί, με πρώτο τον Button, μπήκαν για να αλλάξουν από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά.
Στον επόμενο γύρο μπήκαν και οι υπόλοιποι από τους πρωτοπόρους, με μεγάλο χαμένο τον Lewis Hamilton, ο οποίος καθυστέρησε να βγει από το box γιατί περνούσαν από το pit lane άλλα μονοθέσια (αυτό που τον καθυστέρησε περισσότερο ήταν εκείνο του Massa) και έτσι ο Fernando Alonso βρήκε τη σπάνια ευκαιρία να βγει στην πίστα μπροστά από τις δύο McLaren των Button και Hamilton.
Στον επόμενο γύρο όμως καταστράφηκε ο αγώνας του Jenson Button. Οι McLaren βρήκαν μπροστά τους τον Narain Karthikeyan, στον οποίο δεν έριχναν γύρο, και στην προσπάθειά του να περάσει γρήγορα τον Ινδό για να μην επιτρέψει στον Alonso να απομακρυνθεί έπεσε πάνω στο μονοθέσιο της HRT και έσπασε την εμπρός πτέρυγα. Ο Βρετανός αναγκάστηκε να μπει στα pit και έπεσε στην τελευταία θέση. Ο αγώνας γινόταν όλο και καλύτερος για τον Fernando Alonso, o οποίος πέρασε μπροστά και από τον Sergio Perez μετά το pit stop του Μεξικανού για να μπει στην πρωτοπορία του αγώνα.
Πιο πίσω, o Perez διατηρούσε τη 2η θέση και ο Lewis Hamilton άνετα την 3η, αλλά για την 4η θέση δινόταν μεγάλη μάχη. Μπροστά βρισκόταν ο Nico Rosberg αλλά με βρόχινα ελαστικά και πίσω του είχε σχηματιστεί ένα μικρό τρενάκι από τους Vettel και Raikkonen. Τελικά δύο γύρους αργότερα, και όταν ενεργοποιήθηκε το DRS, ο Γερμανός της Mercedes είδε και τους δύο να τον προσπερνούν και τον Mark Webber να κολλάει πίσω του. Ο Massa, ο οποίος είχε ανέβει στην 8η θέση, έδειχνε να κάνει καλό αγώνα αλλά είχε τους Paul di Resta και Jean-Eric Vergne να τον πιέζουν. Ο Βραζιλιάνος δεν απέφυγε το λάθος και είδε και τους δύο να τους περνούν.
Οι γύροι περνούσαν και ενώ οι προβλέψεις έλεγαν για περισσότερη βροχή, ο Sergio Perez από τη 2η θέση άρχισε να ανεβάζει το ρυθμό του και σημειώνοντας συνεχόμενους ταχύτερους γύρους πλησίαζε συνεχώς τον Alonso. Λίγο πιο πίσω ο Hamilton έκανε σχετικά μοναχικό αγώνα στην 3η θέση, μπροστά από τους Vettel, Raikkonen και Webber. Οι Di Resta, Vergne, Senna και Hulkenberg συμπλήρωναν τη 10άδα. Πολύ πιο πίσω είδαμε μιαν εκπληκτική μάχη ανάμεσα στους Felipe Massa και Jenson Button, με τον Βρετανό τελικά να περνά αφού τα δύο μονοθέσια κινήθηκαν δίπλα-δίπλα για αρκετές στροφές, ωστόσο το έπαθλό του ήταν μόλις η 16η θέση.
Ώρα για slick
Στον 38ο γύρο η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για να αρχίσουν τα μονοθέσια να φορούν τα slick ελαστικά. Ο Danilel Ricciardo έκανε την αρχή και στη συνέχεια άρχισαν να ακολουθούν οι υπόλοιποι, μαζί και ο Alonso, τη στιγμή που ο Sergio Perez είχε κολλήσει πίσω του και τον απειλούσε με προσπέραση. Οι περισσότεροι προτίμησαν τη μεσαία γόμα, με αξιοσημείωτη εξαίρεση τους Vettel, Perez και Raikkonen, οι οποίοι πήγαν στη σκληρή.
Η ολοκλήρωση του πρώτου γύρου των pit stop έφερε μικρές αλλαγές στη 10άδα. Ο Mark Webber πέρασε στα pit τον Kimi Raikkonen, με τον Αυστραλό να ανεβαίνει στην 5η θέση. Αυτό που δεν άλλαξε ήταν η διαφορά στο ρυθμό του Perez σε σχέση με τον Alonso, με τον Μεξικανό να πλησιάζει συνεχώς τον Ισπανό και να τον απειλεί.
Ο αγώνας του Sebastian Vettel καταστράφηκε όταν ο Πρωταθλητής προσπαθώντας να ρίξει γύρο στον Karthikeyan είχε επαφή με την πτέρυγα του Ινδού και διάλυσε το πίσω αριστερά ελαστικό του. Ο Vettel αναγκάστηκε να μπει στα pit για να αλλάξει τα ελαστικά του, πέφτοντας στη 12η θέση.
Το ενδιαφέρον όμως στράφηκε στη μάχη για την 1η θέση. Ο Perez ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Alonso και είχε κολλήσει στο διαχύτη της Ferrari του Ισπανού, έτοιμος να τον περάσει με την πρώτη ευκαιρία. Τότε συνέβηκαν δύο πράγματα: από τον ασύρματό του ο Perez άκουσε από τον αρχιμηχανικό του την παρότρυνση να είναι προσεκτικός γιατί χρειάζονται αυτήν τη 2η θέση και αμέσως μετά έκανε ένα οδηγικό λάθος, βγαίνοντας εκτός πίστας. Το λάθος ήταν μικρό και ο Perez δεν έχασε πολύ, ωστόσο 5 γύρους πριν από το τέλος έδωσε στον Alonso την απαραίτητη ανάσα για να φτάσει μέχρι το τέλος.
Μέχρι να πέσει η καρό ο Fernando Alonso δεν απειλήθηκε και πήρε τη νίκη, μπροστά από τον -μελλοντικό ομόσταβλό του;- Sergio Perez. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Lewis Hamilton, όπως έκανε και στην Αυστραλία. Ακολούθησαν οι Mark Webber, Kimi Rakkonen, Bruno Senna, Paul di Resta, Jean-Eric Vergne, Nico Hulkenberg και Michael Schumacher, ο οποίος βρέθηκε στη 10η θέση 2 γύρους πριν από το τέλος, όταν ο Pastor Maldonado εγκατέλειψε από κινητήρα.
Με τη νίκη του αυτή ο Fernando Alonso πέρασε στην 1η θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, φτάνοντας στους 35 βαθμούς. Ο Lewis Hamilton έχει 30 β. στη 2η θέση και ο Jenson Button στην 3η θέση έχει 25 β. Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Κίνας σε 3 εβδομάδες, το 3ήμερο 13-15 Απριλίου.
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | |
1 | Fernando Alonso ( 7) | FERRARI | 1:42.118 | 56 ΓΥΡ. | 3 | ||
2 | Sergio Perez ( 7) | SAUBER | 1:41.784 | 2.2 | 3 | ||
3 | Lewis Hamilton ( 2) | MCLAREN | 1:42.603 | 14.5 | +12.3 | 3 | |
4 | Mark Webber ( 0) | RED BULL | 1:41.640 | 17.6 | +3.1 | 3 | |
5 | Kimi Raikkonen ( 5) | LOTUS | 1:41.054 | 29.4 | +11.8 | 3 | |
6 | Bruno Senna ( 7) | WILLIAMS | 1:41.607 | 37.6 | +8.2 | 4 | |
7 | Paul di Resta ( 7) | FORCE INDIA | 1:43.715 | 44.4 | +6.8 | 3 | |
8 | Jean-Eric Vergne ( 10) | TORO ROSSO | 1:42.190 | 46.9 | +2.5 | 2 | |
9 | Nico Hulkenberg ( 7) | FORCE INDIA | 1:42.219 | 47.8 | +0.9 | 3 | |
10 | Michael Schumacher ( 7) | MERCEDES | 1:41.903 | 49.9 | +2.1 | 3 | |
11 | Sebastian Vettel ( 6) | RED BULL | 1:43.108 | 75.5 | +25.6 | 4 | |
12 | Daniel Ricciardo ( 3) | TORO ROSSO | 1:43.522 | 76.8 | +1.3 | 4 | |
13 | Nico Rosberg ( 6) | MERCEDES | 1:42.465 | 78.5 | +1.7 | 4 | |
14 | Jenson Button ( 12) | MCLAREN | 1:44.216 | 79.7 | +1.2 | 5 | |
15 | Felipe Massa ( 3) | FERRARI | 1:42.051 | 97.3 | +17.6 | 4 | |
16 | Vitaly Petrov ( 3) | CATERHAM | 1:43.688 | 1 L | 3 | ||
17 | Timo Glock ( 3) | MARUSSIA | 1:45.312 | 1 L | 3 | ||
18 | Heikki Kovalainen ( 6) | CATERHAM | 1:45.622 | 1 L | 4 | ||
19 | Sebastian Vettel ( 14) | RED BULL | STOP | 2 L | 5 | ||
20 | Charles Pic ( 1) | MARUSSIA | 1:48.523 | 2 L | 3 | ||
21 | Narain Karthikeyan ( 2) | HRT | 1:48.336 | 2 L | 2 | ||
22 | Pedro de la Rosa ( 0) | HRT | 1:46.244 | 2 L | 3 | ||
23 | Kamui Kobayashi ( 6) | SAUBER | STOP | 10 L | 4 | ||
24 | Romain Grosjean ( 18) | LOTUS | STOP | 53 L | 0 |