Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την πρώτη pole position της σεζόν και ο Τζένσον Μπάτον δίπλα του έδειξε την κατάσταση της McLarenhttp://img.protothema.gr/D821AD240538433E5500030C4C85DC8F.jpgΈκπληξη η 3η θέση του Γκροζάν τη στιγμή που οι Mercedes έδειξαν πολύ δυνατές.

Πιο πίσω οι Red Bull, πολύ άσχημα για τις Ferrari που δεν μπήκαν στην τελική δεκάδα.
Το ξεκίνημα της διαδικασίας (Q1) των κατατακτήριων δοκιμών στο Άλμπερτ Παρκ βρήκε τους 24 πιλότους να μάχονται για μια θέση στη 17αδα.

Ευχάριστη έκπληξη τα μονοθέσια της Marussia παρότι δεν είχαν κάνει καθόλου χειμερινές δοκιμές εξέλιξης οι Γκλοκ και Πικ έδειξαν από τον πρώτο κιόλας γύρο ότι είχαν το ρυθμό για να κινηθούν στο 107% του πρώτου. Αντίθετα αυτό φάνταζε αδύνατον για τις δυο HRT των ντε λα Ρόσα και Καρθικέγιαν που θα χρειαστούν ειδική άδεια από τους αγωνοδίκες για να συμμετέχουν στον αυριανό αγώνα.

Οι Caterham όπως ήταν αναμενόμενο αποκλείστηκαν επίσης και το μουντζούρη έφαγε ο Ράικονεν με τη Lotus. Ο Φινλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής επιχείρησε να κάνει τον τελευταίο του γύρο με τη μέση γόμα της Pirelli τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι βελτίωσαν τους χρόνους τους χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα. Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά να βρεθεί εκτός 17αδας καθότι δεν απέφυγε και ένα λάθος στην τελευταία προσπάθειά του.

Το Q2 σημαδεύτηκε από την πανωλεθρία των Ferrari. Η εμφανής αδυναμία της F2012 να συμπεριφερθεί ομαλά είχε ως αποτέλεσμα ο Φελίπε Μάσα να περιοριστεί στην 16η θέση και να μην επιχειρήσει καν να βελτιώσει το χρόνο του με δεύτερη προσπάθεια. Ακόμη χειρότερα ήταν τα πράγματα για τον Αλόνσο που έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στα φρένα για τη στροφή 1 προσπαθώντας να βελτιώσει το χρόνο του. Ο Ισπανός που εκείνη τη στιγμή είχε πετύχει την 5η καλύτερη επίδοση κόλλησε στην αμμοπαγίδα και ο αλυτάρχης έβγαλε κόκκινη σημαία μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιό του.  είδε τους υπόλοιπους να τον ξεπερνούν ώσπου κατέληξε 12ος. Η γλώσσα του σώματος ήταν αποκαλυπτική των συναισθημάτων του ενώ οι εκφράσεις στο pit wall της Ferrari δε θα μπορούσαν να είναι πιο συννεφιασμένες.

Στην τελική δεκάδα εκτός από τους δυο πιλότους των McLaren, Mercedes και Red Bull μπήκαν οι Γκροζάν με τη Lotus, Χούλκενμπεργκ με την Force India, Μαλντονάντο με τη Williams και ο Ρισιάρντο που έκανε την έκπληξη με την Toro Rosso.

O Ρούμπενς Μπαρικέλο με tweet από το σπίτι του στη Βραζιλία σχολίασε: «Η μάχη είναι απίστευτα αμφίρροπη. Οι Mercedes δείχνουν να έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο».

http://www.protothema.gr/files/1/2012/1f1/hole.jpgΣτη γερμανική ομάδα έχουν προκαλέσει αναστάτωση με μια οπή στο κάθετο πλαϊνό της πίσω αεροτομής. Αυτή αποκαλύπτεται όταν ενεργοποιείται το DRS και οδηγεί σε στολάρισμα της πτέρυγας με αποτέλεσμα την μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και την αύξηση της τελικής. Η FIA έδωσε το πράσινο φως θεωρώντας την νόμιμη αλλά οι ομάδες πιέζουν για επανεξέταση θεωρώντας ότι δίνεται παράνομο πλεονέκτημα στις W03.

Όπως και να έχει οι Mercedes έδειξαν ικανές στο Q3 να ακολουθήσουν κατά πόδας τις McLaren οι οποίες πετούσαν κυριολεκτικά. Ο Χάμιλτον με μια και μόνη προσπάθεια πέτυχε τον χρόνο που τον έφερε στην pole position ενώ ο Μπάτον χρειάστηκε δυο προσπάθειες για να σιγουρέψει την θέση δίπλα του.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ έκανε λάθος στην τελική προσπάθεια μπλοκάροντας τους τροχούς του στην είσοδο της στροφής 4 και έτσι έπεσε πιο πίσω. Ο Σουμάχερ είδε την τελευταία στιγμή τον εκπληκτικό Ρομέν Γκροζάν να του κλέβει την 3η θέση μέσα από τα χέρια.

http://www.protothema.gr/files/1/2012/1f1/17%203d.jpgO Γάλλος πρωταθλητής πέρυσι του GP2 ελπίζει να κρατήσει η φόρμα της Lotus: “Είναι φανταστικό αποτέλεσμα για μας. Είναι ωραίο που επέστρεψα στη F1, το απολαμβάνω. Οι χειμερινές δοκιμές κύλησαν ομαλά και είμαι περήφανος που αγωνίζομαι με τη Lotus. Οι άνθρωποι που πιστεύουν σε μένα πρέπει να νιώθουν καλά σήμερα. Ελπίζω να παραμείνω μπροστά αύριο”.

Από την πλευρά του ο poleman Λιούις Χάμιλτον τόνισε: ” Είναι μοναδικό συναίσθημα να επιστρέφεις εδώ και να κάνεις ένα τέτοιο ξεκίνημα. Για πρώτη φορά εγώ και ο Τζένσον κάνουμε το 1-2 σε δοκιμές. Είναι φανταστικό να ξεκινάς έτσι τη σεζόν, είμαι πολύ περήφανος για την σκληρή δουλειά της ομάδας, το αποτέλεσμα είναι σπουδαίο. Ο αγώνας θα είναι δύσκολος. Η προφύλαξη των ελαστικών, η εκκίνηση και η στρατηγική θα παίξουν καθοριστικό ρόλο”.

http://www.protothema.gr/files/1/2012/1f1/17%203d1.jpgΟ έτερος πιλότος της McLaren, Τζένοσον Μπάτον συμπλήρωσε: “Κάναμε πολύ καλή δουλειά κατά τη διάρκεια του χειμώνα και αυτό αποδείχτηκε σήμερα. Είναι απλά η αρχή, τα φώτα δεν έσβησαν ακόμη αλλά το πρώτο αποτέλεσμα είναι σπουδαίο για μας. Οι Red Bull δεν το έχασαν. Θα είναι ανταγωνιστικοί αύριο αυτό δεν πρέπει να το ξεχάσουμε. Ας απολαύσουμε τώρα τη στιγμή και ελπίζω αύριο να έχουμε σπουδαίο αγώνα”.

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Θέση Οδηγός                Ομάδα                 Χρόνος      Διαφορά
1.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m24.922s
2.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m25.074s  + 0.152
3.  Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m25.302s  + 0.380
4.  Michael Schumacher    Mercedes              1m25.336s  + 0.414
5.  Mark Webber           Red Bull-Renault      1m25.651s  + 0.729
6.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m25.668s  + 0.746
7.  Nico Rosberg          Mercedes              1m25.686s  + 0.764
8.  Pastor Maldonado      Williams-Renault      1m25.908s  + 0.986
9.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1m26.451s  + 1.529
10.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari    Δε χρονομετρήθηκε
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m26.319s Διαφορά από 1ο Q2
11.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari    1m26.429s  + 0.960
12.  Fernando Alonso       Ferrari               1m26.4942  + 1.025
13.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari        1m26.590s  + 1.121
14.  Bruno Senna           Williams-Renault      1m26.663s  + 1.194
15.  Paul di Resta         Force India-Mercedes  1m27.086s  + 1.617
16.  Felipe Massa          Ferrari               1m27.497s  + 2.028
17.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari        Δε χρονομετρήθηκε
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m27.633s Διαφορά από 1ο Q1
18.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault         1m27.758s  + 1.576
19.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault      1m28.679s  + 2.497
20.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault      1m29.018s  + 2.836
21.  Timo Glock            Marussia-Cosworth     1m30.923s  + 4.741
22.  Charles Pic           Marussia-Cosworth     1m31.670s  + 5.488
23.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth          1m33.495s  + 7.313
24.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth          1m33.643s  + 7.461
Χρόνος 107%: 1m32.214s η επίδοση των HRT είναι εκτός του ορίου.

Τάκης Πουρναράκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.