http://nstatic.dolcdn.gr/taneawebstatic/C5166ED484BCF5002A50C35842E39C1E.jpg

«Μιλάμε για μια κρίση στην οικονομία και την κοινωνία. Πώς αντιμετωπίζεται; Ενας καίριος στόχος είναι το τι κάνω με την παιδεία αυτού του λαού. Βγάζω ανθρώπους σκεπτόμενους, υπεύθυνους, καλλιεργημένους, πολίτες με αξίες, ιδανικά, συγκρότηση; Σήμερα απλώς φορτώνω τα παιδιά με όγκους πληροφοριών και δεν βγαίνουν σωστοί πολίτες. Αν δεν βγάλεις όμως τέτοιους ανθρώπους, αυτή η χώρα πώς και πότε θα σταθεί στα πόδια της; Από τους ξένους και την τρόικα θα σταθεί ή από τους Ελληνες; Και από ποιους Ελληνες;».

Στην πιο πρόσφατη συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» (δημοσιεύτηκε στις 6 Φεβρουαρίου) ο κ. Μπαμπινιώτης ανέλυσε το νέο εξεταστικό σύστημα. Το σύστημα αυτό (η προώθηση του οποίου, όπως είναι αναμενόμενο, θα αποτελέσει από τις βασικές προτεραιότητές του μαζί με την προετοιμασία για την ομαλή διεξαγωγή των φετινών εξετάσεων αλλά και την άμβλυνση της αντιπαλότητας με τους πανεπιστημιακούς για τον νέο νόμο-πλαίσιο) στα περισσότερα σημεία του είναι δημιούργημά του.

Ο κ. Μπαμπινιώτης είχε τότε μιλήσει απερίφραστα. «Ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι σε ειδικό μισθολόγιο και να έχει μια αξιοπρεπή αμοιβή. Αν πιστεύω στην παιδεία, πρέπει να αμείβω και να στηρίζω τον εκπαιδευτικό», ήταν τα λόγια του.
Επίσης ο κ. Μπαμπινιώτης, ως πανεπιστημιακός, έχει αναπτύξει ενδιάμεση θέση, ανάμεσα στην πλήρη άρνηση του νέου νόμου που ευαγγελίζονται ορισμένοι συνάδελφοί του και την απόλυτη ικανοποίηση που εκφράζουν άλλοι.

Κατ’ αρχήν, είναι αντίθετος στην αντικατάσταση των πανεπιστημιακών τμημάτων από σχολές και προγράμματα σπουδών. Αλλά και στη διαδικασία της ανάδειξης Συμβουλίων Διοίκησης είχε αρχικά προθυμοποιηθεί να συμμετάσχει, όταν όμως ξεκίνησαν οι βίαιες αντιδράσεις, παραιτήθηκε με μια επιστολή-καταπέλτη προς κάθε κατεύθυνση:
«Μολονότι έχω διαφορετική εκτίμηση για τον νέο νόμο (έχει πολλές θετικές πλευρές αλλά και σοβαρές αδυναμίες) και μολονότι θεωρώ αδιέξοδη την τακτική των κλειστών πανεπιστημίων και την άρνηση ριζικών αλλαγών στα ΑΕΙ, δεν θα επιτρέψω στον εαυτό μου να αναλάβω ένα τέτοιο έργο, καλούμενος όχι από τους συναδέλφους μου αλλά διορισμένος από το υπουργείο Παιδείας! Ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους». Τώρα, μέρος της ευθύνης ανήκει στον ίδιο. Ο γνωστός καθηγητής είναι άνθρωπος του μέτρου, φημίζεται για τους μειλίχιους τρόπους του, ενώ, όπως και ο ίδιος τονίζει, έχει επίγνωση των ορίων του.

Ως επιστήμονας, ο Γ. Μπαμπινιώτης χαίρει γενικής εκτίμησης και φήμης. Ανήκει στους εισηγητές της μοντέρνας γλωσσολογίας και στους πρωτοπόρους στις σύγχρονες μεθόδους αναλύσεως της γλώσσας, ενώ έχει συστηματικά ασχοληθεί με τη λεξικογραφία. Γεννήθηκε το 1939 στην Αθήνα, αποφοίτησε από το 9ο Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών, σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών απ’ όπου πήρε πτυχίο το 1962 και κατόπιν έγινε διδάκτωρ της. Ως πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, ίδρυσε τη Στοά του Βιβλίου (1996) και το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο της Στοάς του Βιβλίου (2007). Ως πρύτανης του Πανεπιστημίου, ίδρυσε, μεταξύ άλλων, το Εντευκτήριο των Πανεπιστημιακών. Επί της προεδρίας του στη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία ανεγέρθηκαν το συγκρότημα και το κλειστό γυμναστήριο των Αρσακείων Θεσσαλονίκης, το νέο συγκρότημα των Αρσακείων Πάτρας, των Αρσακείων Τιράνων και των Αρσακείων Ιωαννίνων. Γνωρίζει αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά, ενώ λόγω του αντικειμένου της επιστήμης του ασχολείται και με «εξωτικές» ξένες γλώσσες, όπως η αρχαία ινδική, η γλώσσα των Μάγια κ.ά.

Από τις πλέον κωμικοτραγικές στιγμές που έζησε ήταν το 1998, όταν παραπέμφθηκε σε (αστική) δίκη, επειδή σε λεξικό του είχε αποδώσει στο λήμμα «Βούλγαρος» και την καταχρηστική – υβριστική του σημασία, όπως χρησιμοποιείται στο ποδόσφαιρο. Τελικά απαλλάχθηκε στον Αρειο Πάγο.

Νικος Μαστορας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.