Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας..

Κρανίου τόπος θα είναι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα την επόμενη σχολική χρονιά, εντός κι εκτός συνόρων. Ο τροποποιημένος Προϋπολογισμός δεν άφησε ούτε ψίχουλο για προσλήψεις αναπληρωτών.

Τα χιλιάδες κενά που θα δημιουργήσει το «τσεκούρι» στα 24 εκατ. ευρώ, που είχαν αρχικά προβλεφθεί για αμοιβές αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά, σχεδιάζεται να καλυφθούν είτε με νέο κύμα σαρωτικών συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων είτε με αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών όπως έχει προτείνει στο υπουργείο Παιδείας ο ΟΟΣΑ.

Εφόσον παραστεί ανάγκη, το υπουργείο διατηρεί την ευχέρεια να αυξήσει το όριο μαθητών στις τάξεις, το οποίο σε ακραίες περιπτώσεις αγγίζει τους 30 στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Ξηρασία διδακτικού προσωπικού επιβάλλεται και στην ανώτατη εκπαίδευση. Κόβονται δαπάνες ύψους 11 εκατ. ευρώ για μισθοδοσία εκτάκτων. Αυτό το μαχαίρι θα προκαλέσει σοβαρές πληγές στα περιφερειακά Ιδρύματα που βασίζουν την ομαλή λειτουργία τους στους συμβασιούχους. Τα πιάτα των φοιτητών στις Λέσχες αδειάζουν εξαιτίας των νέων περικοπών στα κονδύλια σίτισης κατά 12 εκατ. ευρώ – από 6 εκατ. ευρώ για ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Καραβάνια δασκάλων και καθηγητών αναμένεται να καταφτάσουν τον Ιούνιο στην Ελλάδα από το εξωτερικό, ως επί το πλείστον από τη Γερμανία, όπου διδάσκουν αποσπασμένοι στα ελληνικά σχολεία της χώρας. Το τρίτο μεγάλο μαχαίρι του τροποποιημένου Προϋπολογισμού στις δαπάνες του υπουργείου Παιδείας κόβει 15 εκατ. ευρώ από τα επιμίσθια των αποσπασμένων εκπαιδευτικών.

Θεωρείται βέβαιο ότι την επόμενη σχολική χρονιά θα είναι σχεδόν μηδενικό το ενδιαφέρον απόσπασης στο εξωτερικό με μόνη αμοιβή τον ελληνικό μισθό που κυμαίνεται σήμερα από 600 ως 1.400 ευρώ, στην καλύτερη περίπτωση. Ειδικά για τα χαμηλά και ενδιάμεσα μισθολογικά κλιμάκια ο ελληνικός μισθός δεν θα επαρκεί ούτε για το ενοίκιο γερμανικής γκαρσονιέρας. Το προαποφασισμένο «λουκέτο» στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού αποτελεί ήδη γεγονός, το οποίο μάλιστα θα αποδοθεί στους… πλεονέκτες εκπαιδευτικούς που θα αρνούνται να θυσιαστούν για την πατρίδα.

Δραματική προδιαγράφει ο νέος προϋπολογισμός την κατάσταση στο εκπαιδευτικό σύστημα και εντός των συνόρων. Φέτος τα σχολεία ξέμειναν από βιβλία, του χρόνου θα ξεμείνουν από εκπαιδευτικούς, ενώ ενδέχεται να τους λείψει και το… οξυγόνο, αν επιβεβαιωθεί το κακό σενάριο της μετατροπής των τάξεων σε σαρδελοκούτια. Για τη χρονιά που τρέχει ο αριθμός των αναπληρωτών ανήλθε σε 20.000 δασκάλους και καθηγητές. Για την επόμενη προβλέπονται μηδενικοί διορισμοί μονίμων και ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών.

Το υπουργείο Παιδείας έχει δρομολογήσει τη διαδικασία των συγχωνεύσεων του επόμενου Σεπτεμβρίου καθησυχάζοντας εκπαιδευτικούς και γονείς ότι έχει σχεδιάσει ήπιο πλάνο, χωρίς τις περσινές ακρότητες των 1.933 σχολικών μονάδων που σβήστηκαν από το χάρτη είτε με καταργήσεις είτε με συγχωνεύσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά παρά τις διαβεβαιώσεις. Στο τραπέζι βρίσκεται και το σενάριο του ΟΟΣΑ για αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών. Το ισχύον εβδομαδιαίο ωράριο των δασκάλων κυμαίνεται από 21 ώρες για όσους έχουν συμπληρώσει 20ετή προϋπηρεσία έως 25 ώρες (για τους νεοδιόριστους) ως. Αντίστοιχα, το ωράριο των καθηγητών κυμαίνεται από 16 έως 21 ώρες. Η πρόταση του ΟΟΣΑ είναι να ισχύσει για όλους ενιαίο ωράριο 21 ωρών ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Σχετικά με το σημερινό (26/02/2012) πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της Εφημερίδας «Τύπος της Κυριακής» με τίτλο «Λουκέτο στα σχολεία», το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει:

Για πολλοστή φορά η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις πανικού και τρομοκράτησης στο χώρο της εκπαίδευσης. Ο χώρος της εκπαίδευσης έχει ανάγκη από ασφάλεια, ηρεμία, στήριξη και, φυσικά, αναδιοργάνωση και μεταρρύθμιση.

Ο αριθμός των εκπαιδευτικών επαρκεί για να μην υπάρχουν κενά σε τάξεις, με τον παιδαγωγικά σωστό αριθμό μαθητών,  χωρίς αυξήσεις. Το μεγάλο σχέδιο των συγχωνεύσεων ολοκληρώθηκε το 2011 με θετικά αποτελέσματα παρά τις κασσάνδρειες προβλέψεις και του «Ε.Τ.».

Η αναδιοργάνωση και η σωστή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού γίνεται με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής κάρτας σε κάθε σχολείο, με θεσμικές παρεμβάσεις για την αξιοποίηση δασκάλων και καθηγητών και στις δύο βαθμίδες και με αντικειμενικά κριτήρια για τις αποσπάσεις και μεταθέσεις. Όλα αυτά είναι γνωστά στους εκπαιδευτικούς και στην κοινωνία.

Επίσης, αναμόρφωση είναι σε εξέλιξη στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση μετά από χρόνια αδιαφορίας, κακοδιοίκησης και σπατάλης.

Η κοινωνία μας, ιδιαίτερα σε αυτή την εποχή της αγωνίας και της κρίσης χρειάζεται σωστή και υπεύθυνη ενημέρωση. «Λουκέτο» χρειάζεται η  παραπληροφόρηση και η επένδυση στο φόβο.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.