Το κυνήγι που έχει εξαπολύσει το ΣΔΟΕ στους κατόχους σκαφών αναψυχής άρχισε να αποδίδει καρπούς. Ηδη 190 «σκαφάτοι», μπροστά στον κίνδυνο να βρεθούν αντιμέτωποι με τη Δικαιοσύνη και να κατασχεθεί το σκάφος τους, αναγκάστηκαν να πληρώσουν τον φόρο πολυτελείας που είχαν… ξεχάσει να καταβάλουν.
Αποτέλεσμα, εντός του 2011 να έχουν εισπραχθεί 50.000.000 ευρώ και να έχει βεβαιωθεί διπλάσιο ποσό για το 2012. Οι έρευνες της ειδικής υπηρεσίας που έχει συστήσει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος φέρνουν στην επιφάνεια νέα λαβράκια και πριν από λίγες ημέρες κατασχέθηκαν δύο σκάφη στο ΣΕΦ και στη μαρίνα Ζέας στον Πειραιά, με τους ιδιοκτήτες τους να σπεύδουν να πληρώσουν το όποιο πρόστιμο, μπροστά στον κίνδυνο να κατηγορηθούν για λαθρεμπόριο.
Συνολικά, τα ταχύπλοα επαγγελματικά σκάφη, μήκους 10 μέτρων και άνω, που βρίσκονται εντός των ελληνικών συνόρων, ύστερα από την τελική καταγραφή του ΣΔΟΕ, ανέρχονται σε 1.337. Ηδη οι ιδιοκτήτες 355 από αυτά τα έβγαλαν από τη συγκεκριμένη λίστα, προτιμώντας να πληρώσουν το αντίτιμο από το να τα χάσουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι εντοπίστηκαν δεκάδες περιπτώσεις με ιδιοκτήτες που φρόντιζαν να δηλώνουν ότι τα σκάφη τους είναι μικρότερα από 20 μέτρα, για να μην έχουν την υποχρέωση να προσλαμβάνουν καπετάνιο.
Στην πραγματικότητα, τα σκάφη αυτά ήταν όλα από 21 μέτρα και πάνω και τώρα οι εν λόγω ιδιοκτήτες θα πληρώσουν έξτρα πρόστιμο.
Βρέθηκαν επίσης 120 σκάφη ύποπτα για λαθρεμπορία και ελέγχονται εξονυχιστικά, ενώ το ΣΔΟΕ ψάχνει για να βρει περίπου άλλα 1.000 ταχύπλοα που οι ιδιοκτήτες τους πρόλαβαν και τα έβγαλαν εκτός Ελλάδας προτού ξεκινήσουν οι έλεγχοι. Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται σε λιμάνια της Τουρκίας, στα μικρασιατικά παράλια, ενώ άλλα εντοπίστηκαν στις δαλματικές ακτές.
Τα κλιμάκια του ΣΔΟΕ έχουν πλήρη κατάλογο με τα συγκεκριμένα σκάφη, γνωρίζοντας μέχρι και τους κινητήρες τους, και το αμέσως προσεχές διάστημα οι ιδιοκτήτες τους θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις ή να καταβάλουν το ανάλογο αντίτιμο.