Βαρυχειμωνιά στην αγορά, παρά τις ευκαιρίες

Τη χειρότερη περίοδο εκπτώσεων των τελευταίων ετών περνάει η ελληνική αγορά. Οι πωλήσεις κάνουν κατακόρυφη βουτιά, πλέον του 40%, παρά τις μεγάλες εκπτώσεις που ξεπερνούν το 70% και φτάνουν έως και το 80%. Οι έμποροι χαρακτηρίζουν την κατάσταση δραματική καθώς βλέπουν ότι οι καταναλωτές όχι μόνο δεν κάνουν αγορές, αλλά και έχουν περιορίσει αισθητά ακόμη και τις διερευνητικές επισκέψεις στα καταστήματα.

Οι αρνητικές εξελίξεις που έχουν ενταθεί από τις αρχές Φεβρουαρίου προκαλούν προβληματισμό για το μέλλον του εμπορίου, καθώς όλοι θεωρούν ότι οι φετινές εκπτώσεις είναι οι πλέον κρίσιμες για την επιβίωση εκατοντάδων εμπορικών επιχειρήσεων. Αλλωστε, καταστήματα συνεχίζουν να κλείνουν, όπως παρατηρούν οι έμποροι.

«Οι εκπτώσεις αποτελούν την τελευταία ευκαιρία να ρευστοποιήσει το εμπόρευμά του ένας έμπορος. Αν δεν καταφέρει να μαζέψει χρήματα τον Φεβρουάριο, τότε εισέρχεται σε μια νεκρή περίοδο τριών μηνών χωρίς ρευστότητα», επισημαίνει λιανέμπορος για τους τρεις μήνες της άνοιξης Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο, κατά τους οποίους παραδοσιακά το λιανεμπόριο καταγράφει χαμηλές επιδόσεις.

«Η κατάσταση στην αγορά είναι πολύ δύσκολη», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος των πολυκαταστημάτων Attica, τα οποία έκλεισαν το 2011 με πτώση 15% στην Αθήνα (5% θεωρείται ότι οφείλεται στις πορείες και απεργίες), ενώ στο κατάστημα Golden Hall οι πωλήσεις την περασμένη χρονιά μειώθηκαν 2%. Αρνητικά μπήκε και ο Ιανουάριος με πτώση 8% στο πολυκατάστημα της Αθήνας, ενώ στο Golden Hall οι πωλήσεις φαίνεται ότι κινούνται στα περυσινά επίπεδα.

«Η περίοδος των εκπτώσεων άρχισε ουσιαστικά με δυνατές προσφορές από τις αρχές Ιανουαρίου με σημαντική ανταπόκριση και εκπτώσεις έως και 60% και θετικά αποτελέσματα κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, ενώ το δεύτερο δεκαπενθήμερο παρατηρείται εξισορρόπησή της. Πιστεύουμε ότι οι καταναλωτές θα περιμένουν κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου να βρουν ακόμα καλύτερες τιμές για να καλύψουν τις ανάγκες τους», επισημαίνει η Βασιλική Φωκά, διευθύνουσα σύμβουλος των ομώνυμων πολυκαταστημάτων.

ΔΟΛ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.