Κατατέθηκε τη Δευτέρα από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δημήτρη ΡέππαΣτη Βουλή το νέο πειθαρχικό των δημοσίων υπαλλήλων

Το σχέδιο νόμου για το Πειθαρχικό Δίκαιο των Δημοσίων Υπαλλήλων Κατατέθηκε τη Δευτέρα στη Βουλή από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δημήτρη Ρέππα.

Βασικές κατευθύνσεις του προωθούμενου πλαισίου είναι ο διαχωρισμός και η διάκριση των πρωτοβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων από τα υπηρεσιακά συμβούλια, τα οποία μέχρι τώρα είχαν τις σχετικές αρμοδιότητες.

Στη σύνθεση των νέων πειθαρχικών συμβουλίων συμμετέχουν στο μεν πρωτοβάθμιο δύο δικαστικοί λειτουργοί ή μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και τρεις υπηρεσιακοί παράγοντες με το βαθμό του Διευθυντή με τη θέσπιση «ασυμβιβάστων». Δεν συμμετέχουν αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Στο δευτεροβάθμιο πειθαρχικό καθήκοντα Προέδρου ασκεί ένας Αντιπρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, όπως γινόταν και μέχρι τώρα, και συμμετέχουν τέσσερα μέλη του ΝΣΚ και δύο υπηρεσιακοί παράγοντες με το βαθμό του Γενικού Διευθυντή.

Γίνεται για πρώτη φορά σαφής καταγραφή και αναφορά πειθαρχικών παραπτωμάτων, γεγονός που διασφαλίζει τον δημόσιο υπάλληλο από αυθαίρετες κρίσεις λόγω του περιθωρίου που μέχρι τώρα υπήρχε με την ενδεικτική αναφορά παραπτωμάτων. Η ονομαστική αναφορά και η παραπομπή σε διατάξεις που αναφέρονται σε πειθαρχικά παραπτώματα αποτελούν μία βάση για την ασφάλεια δικαίου που πρέπει να επικρατήσει. Προβλέπεται μεγαλύτερος χρόνος παραγραφής αναλόγως των πειθαρχικών παραπτωμάτων αντιστοίχως από δύο σε πέντε χρόνια, από πέντε σε επτά χρόνια και σε δέκα χρόνια για ορισμένες περιπτώσεις που αφορούν σοβαρότατα παραπτώματα, όπως πράξεις μη αναγνώρισης του Συντάγματος, αδικαιολόγητη αποχή από την άσκηση των καθηκόντων, παράνομο οικονομικό όφελος κ.ά.

Προβλέπεται η δυνατότητα για την επιβολή ταυτοχρόνως και πειθαρχικής τιμωρίας και οικονομικής κύρωσης. Μάλιστα, οικονομική κύρωση μπορεί να επιβάλλεται και μετά τη συνταξιοδότηση του δημοσίου υπαλλήλου. Αυτή η ταυτόχρονη επιβολή των δύο ποινών, πειθαρχικών και οικονομικών, δεν προβλέπεται μέχρι τώρα. Για παραπτώματα με οικονομικό αντικείμενο ο χρόνος παραγραφής αρχίζει από την ημερομηνία που η υπηρεσία έλαβε γνώση του παραπτώματος.
Όσον αφορά στο χρόνο ολοκλήρωσης των διαδικασιών, στο υφιστάμενο πειθαρχικό πλαίσιο δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Τώρα προβλέπεται η ολοκλήρωση της προκαταρκτικής εξέτασης σε ένα μήνα, της ΕΔΕ σε δύο μήνες.

Βεβαίως μπορεί με τεκμηριωμένο αίτημα να ζητηθεί και να χορηγείται παράταση χρόνου ολοκλήρωσης της σχετικής διαδικασίας. Τα πειθαρχικά συμβούλια πρέπει να ολοκληρώνουν το έργο τους σε εύλογο χρόνο. Είναι φανερό ότι η εκκρεμότητα που παρατηρείται σήμερα στη διεκπεραίωση πολλών υποθέσεων, πέραν του ότι παρατείνει την αβεβαιότητα, επιβαρύνει συνολικά τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης.

Εκσυγχρονίζονται ακόμα διατάξεις για την αυτοδίκαιη αργία, με τη μείωση των αποδοχών, στην οποία τίθενται υπάλληλοι μέχρι να αποφανθούν τα Δικαστήρια. Ιδιαίτερη προσοχή επιδεικνύεται στις περιπτώσεις τέλεσης ποινικού αδικήματος με έντονη κοινωνική απαξία. Τέτοια αδικήματα ή παραπτώματα είναι η δωροδοκία, υπεξαίρεση, ασέλγεια σε βάρος ανηλίκου, ασέλγεια με κατάχρηση εξουσίας, παραπτώματα σχετικά με την παιδική πορνογραφία και το εμπόριο ναρκωτικών.

 

ΤΟ ΒΗΜΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.