Η συστηματική γυμναστική μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τα παιδιά και τους εφήβους με τα μαθήματά τους στο σχολείο, σύμφωνα με την συνδυασμένη ανάλυση προγενέστερων μελετών.
Όπως διαπίστωσαν Ολλανδοί επιστήμονες, όσο πιο δραστήρια είναι τα παιδιά και οι έφηβοι, ηλικίας 6 έως 18 ετών, τόσο καλύτερα αποδίδουν στα μαθήματά τους.
Οι ερευνητές συμπεριέλαβαν στην ανάλυσή τους 14 προγενέστερες μελέτες στις οποίες είχαν συμμετάσχει από 50 έως 12.000 παιδιά και έφηβοι. Οι δώδεκα από αυτές είχαν διεξαχθεί στις ΗΠΑ, ενώ μία είχε πραγματοποιηθεί στον Καναδά και μία στη Νότιο Αφρική.
Όπως γράφουν οι ερευνητές, με επικεφαλής την δρα Αμίκα Σινγκ από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Vrije, στην επιθεώρηση «Αρχεία Παιδιατρικής & Εφηβικής Ιατρικής» (APAM), εντόπισαν ισχυρά στοιχεία για θετική συσχέτιση ανάμεσα στην φυσική δραστηριότητα και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις.
Η συσχέτιση αυτή μπορεί να οφείλεται σε αρκετούς λόγους, σημειώνουν στο άρθρο τους. Όπως εξηγούν, η συστηματική φυσική δραστηριότητα διεγείρει την παροχή αίματος και οξυγόνου στον εγκέφαλο, γεγονός που ενδεχομένως παίζει ρόλο στη βελτίωση των επιδόσεων στα μαθήματα.
Επιπλέον, η γυμναστική αυξάνει τα επίπεδα των ορμονών που καταστέλλουν το στρες και βελτιώνουν την ψυχική διάθεση, ενώ ταυτοχρόνως διεγείρει την ανάπτυξη νέων νευρικών κυττάρων στον εγκέφαλο και νέων συνάψεων (συνδέσεων) μεταξύ τους – επιδράσεις που βελτιώνουν τις ικανότητες εκμάθησης, συγκέντρωσης και προσοχής.