Πουλήθηκαν όλα τα αεροσκάφη του άλλοτε εθνικού αερομεταφορέα
Ιστορία αποτελεί πλέον ο στόλος της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, καθώς μετά και την πώληση των τεσσάρων Airbus 340-300 από την Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων στην Apollo Aviation Group, απομένουν μόνο τέσσερα παροπλισμένα αεροσκάφη, τα οποία βρίσκονται στο Ελληνικό και θα αποτελέσουν μουσειακά εκθέματα στο υπό δημιουργία Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού Υποδομών, κ. Ι. Μαγκριώτη σε ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ, κ. Κ. Αϊβαλιώτη, κανένα αεροσκάφος δεν βρίσκεται πλέον στην κατοχή της εκκαθαρίστριας εταιρίας, ενώ αποκαλύπτεται ότι τα τέσσερα Airbus 340 που πωλήθηκαν την Τρίτη εξοφλήθηκαν από το δημόσιο μέσα στο 2011, την εποχή, δηλαδή, που ήδη είχαν βγει στο «σφυρί»!
Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο το υπουργείο Υποδομών εξασφάλισε τα εναπομείναντα 11,8 εκατ. ευρώ για τα πρώτο ζευγάρι των Airbus με κωδικό κατασκευαστή 235 και 239, με τα οποία και αποπλήρωσε την Credit Agricole για την χρονομίσθωση των αεροσκαφών. Στη συνέχεια, στα τέλη Σεπτεμβρίου δόθηκαν άλλα 12,5 εκατ. ευρώ στην Royal Bank of Canada για την εξόφληση της χρονομίσθωσης των άλλων δύο Airbus 340 με κωδικό αριθμό 280 και 292.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, όλα τα υπόλοιπα αεροσκάφη της Ολυμπιακής, δηλαδή τα ATR και τα Boeing, τα οποία είχαν αποτιμηθεί στα 90 εκατ. ευρώ, αλλά η αξία τους είναι εξαιρετικά χαμηλότερη υπό τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, έχουν εκποιηθεί, πλην τεσσάρων Boeing που θα αποτελέσουν εκθέματα του Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας που βρίσκεται υπό ίδρυση από το Πολιτιστικό Κέντρο Ολυμπιακής Αεροπορίας, ένα δημιούργημα πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής.
Στη γραφειοκρατία κόλλησε η πώληση των οχημάτων
Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει η τύχη περίπου 100 οχημάτων που ανήκαν στην Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες ΑΕ, η οποία τελεί υπό εκκαθάριση. Αυτά είναι είτε παροπλισμένα ή έχουν κάποια ελαττώματα και έχουν ακινητοποιηθεί ή αποσυρθεί από την κυκλοφορία και βρίσκονται συγκεντρωμένα στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο, στο κτίριο 97 του «Ελ. Βενιζέλος» και σε περιφερειακά αεροδρόμια.
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι οι άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων είχαν εκδοθεί στο όνομα «ΟΑ Ολυμπιακή Αεροπορία ΑΕ», η οποία το 2004 μετονομάστηκε σε Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες, αλλά δεν μεταβίβασε στη συνέχεια τις άδειες στο όνομά της.
Έτσι, ο εκκαθαριστής έπεσε στα βαθιά της…γραφειοκρατίας, καθώς, όπως αναφέρει το υπουργείο Υποδομών, «όφειλε από τις αρμόδιες περιφέρειες να μεταβιβάσει τις άδειες στο νέο όνομα της εταιρίας, να θέσει τα οχήματα σε προσωρινή ακινησία με την κατάθεση των αδειών και των πινακίδων, προκειμένου να μην υπάρχει επιβάρυνση από τα τέλη κυκλοφορίας, και στη συνέχεια να προβεί στην εκποίηση των οχημάτων αυτών»!
Η συγκεκριμένη διαδικασία ολοκληρώθηκε και βρίσκεται, πλέον, σε εξέλιξη διαδικασία εκποίησης με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Φεβρουάριο.
Παράλληλα, η παλιά Ολυμπιακή κατείχε ένα μεγάλο αριθμό λεωφορείων, φορτηγών, αυτοκινήτων και μηχανημάτων έργου επίγειας εξυπηρέτησης, τα οποία αρχικά ενοικιάστηκαν και στη συνέχεια πωλήθηκαν στην Olympic Handling. Ωστόσο, «λόγω του μεγάλου όγκου των οχημάτων και των πολύπλοκων διαδικασιών, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και σήμερα η μεταβίβαση των αδειών από τις αρμόδιες Περιφέρειες» σημειώνεται στην απάντηση του υπουργείου.
Πωλούνται ακίνητα της ΟΑ
Σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός από τον εκκαθαριστή για την πώληση τεσσάρων σημαντικών ακινήτων της Ολυμπιακής, μεμονωμένα. Συγκεκριμένα, βγαίνουν στο «σφυρί»:
– Το Μηχανογραφικό Κέντρο, το οποίο είναι τετραώροφο κτίριο επιφανείας 6.000 τετραγωνικών μέτρων, βρίσκεται σε δύο άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα εμβαδού 2.700 τ.μ. το καθένα, διαθέτει πλήρη υλικοτεχνικό εξοπλισμό (ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, μηχανογραφικό εξοπλισμό, έπιπλα, γραφεία κ.λ.π.) και βρίσκεται στο Ελληνικό, επί των οδών 29ης και Λοχαγού Χατζηευαγγέλου
– Οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο 1.278 τ.μ., το οποίο βρίσκεται δίπλα στο Μηχανογραφικό Κέντρο
– Τριώροφο κτίριο επιφανείας 1.550 τ.μ. επί οικοπέδου 2.559 τ.μ., όπου στεγάζονται μεταξύ άλλων οι ιστορικοί προσομοιωτές πτήσεων της ΟΑ, στη διασταύρωση των οδών Δέλτα και Τρίτης
– Οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο 2.550 τ.μ., το οποίο βρίσκεται δίπλα στο κτίριο των εξομοιωτών
Όπως πληροφορείται «Το Βήμα» η εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής έχει πολύ δρόμο μπροστά της, καθώς εκκρεμεί ακόμη η πώληση ακινήτων και κινητών αξιών της ιστορικής εταιρίας.