Ακούστε τι ανέφερε
Συνέντευξη τύπου παραχώρησε την Παρασκευή (23/12) ο Αντιπεριφερειάρχης Γρεβενών Γιώργος Δασταμάνης. Εκτός από την κατάσταση που δημιουργήθηκε στην Εγνατία, αναφέρθηκε και στους δρόμους Ε-65 και Γρεβενά -Βασιλίτσα. Για τον Ε-65 (αφού δημοσιεύματα γράφουν για σταμάτημα του δρόμου στην Καλαμπάκα) ζήτησε να συνεχιστεί και να “κουμπώσει επιτέλους” όπου θέλουν αρκεί να φτάσει μέχρι τα Γρεβενά..
Για τον δρόμο Γρεβενά- Βασιλίτσα που κόπηκε από τα 100 έργα σημαία του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας ζήτησε από τους: «υπεύθυνους πολιτικούς του τόπου μας (τον Βουλευτή Γρεβενών Θανάση Χαντάβα) να απαντήσουν γιατί ο δρόμος Γρεβενά-Βασιλίτσα δεν είναι αναπτυξιακό έργο;»…
Ακούστε:
Διαβάστε την παρέμβαση που έκανε στην συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου για αυτά:
Ε-65
Πρόσφατα δημοσιεύματα, κάνουν λόγο για τερματισμό του οδικού άξονα Ε-65 στην Καλαμπάκα και ακύρωση της κατασκευής του τμήματος Καλαμπάκας-Γρεβενών λόγω έλλειψης χρημάτων. Ο Ε-65 είναι ένας νέος υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος, με μήκος 175χλμ. Πρόκειται για ένα, κάθετο στην Εγνατία Οδό, οδικό άξονα που δημιουργεί μεγάλες ελπίδες ανάτασης της τοπικής οικονομίας. Ο οδικός άξονας Ε-65, είναι μια μοναδική ευκαιρία για νέες προϋποθέσεις και ανάπτυξη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Ο Ε-65, εφόσον τελικά ολοκληρωθεί, θα είναι βασική οδική αρτηρία, που θα συνδέει την Περιφέρεια, με ασφάλεια, ταχύτητα και άνεση, τόσο με την Νότια Ελλάδα και κυρίως την Αθήνα, όσο και με τη Βόρεια, αλλά και την Ευρώπη μέσω της Εγνατίας και του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Θα άρει την οδική απομόνωση του τόπου μας, καθιστώντας τον συγκοινωνιακό κέντρο, σε συνδυασμό με την Τρικάλων– Λάρισας (ΠΑΘΕ) και την Τρικάλων– Άρτας (Ιόνια οδό).
Μετά την προσφυγή φορέων στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη χάραξη της Ε65 που αφορά το «κούμπωμα» με την Εγνατία στην περιοχή της Καλλιθέας, προτάθηκε νέα χάραξη. Η νέα χάραξη αφορά τη σύνδεση της Ε-65 με την Εγνατία στην περιοχή του Κηπουριού, σε υψόμετρο 570μ, ενώ η παλαιά χάραξη προβλέπει σύνδεση του Ε-65 με την Εγνατία σε υψόμετρο 970μ. στην περιοχή της Καλλιθέας (Α/Κ Παναγιάς).
Σύμφωνα με την Εγνατία Α.Ε., η λύση αυτή μπορεί να καταστεί φθηνότερη κατά 100.000.000 €, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές συνθήκες, τις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών και τη στάση που κρατούν οι τράπεζες. Σημειωτέων ότι το κόστος συντήρησης της νέας χάραξης είναι πολύ μικρότερο. Επίσης, ο όγκος των εκσκαφών μειώνεται κατά πολύ σε σχέση με τη συμβατική λύση.
Είναι προφανές ότι η κατασκευή του Ε65 χωρίς τη σύνδεση της με την Εγνατία Οδό καθιστούν το αυτοκινητόδρομο ως ένα έργο ημιτελές. Δεν μπορώ να διανοηθώ ποια η λογική κατασκευής ενός τέτοιου αυτοκινητόδρομου εν έτη 2012 που δεν θα συνδέεται με την κεντρική οδική αρτηρία Μακεδονίας- Θράκης.
Άλλωστε η σύνδεση του οδικού άξονα Ε65 από την Καλαμπάκα (μουργκάνι) μέχρι την Εγνατία οδό (Πριόνια) είναι μόλις 30χμ, όταν από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα είναι 140 χμ. δηλαδή, μιλάμε για τον ένα έκτο της συνολικής κατασκευής σε χιλιόμετρα.
Όλα τα ανωτέρω σε συνδυασμό με τη νέα χάραξη που έχει προταθεί και αφορά τη σύνδεση της Ε65 στην περιοχή του Κηπουριού καθιστούν τη συνέχιση του έργου επιβεβλημένη και οικονομικά εφικτή και υλοποιήσιμη.
Οδικός άξονας Γρεβενών -Βασιλίτσας
Ο Αντιπεριφερειάρχης εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκεια του για την μη ένταξη του Οδικού Άξονα Γρεβενών-Βασιλίτσας στα 100 έργα σημαία που εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Μακεδονίας χωρίς καμία επαρκή εξήγηση από την πλευρά της Κυβέρνησης.
Ο κ.Δασταμάνης ανέφερε ότι αυτό το έργο είναι Ζωτικής Σημασίας για όλους τους Γρεβενιώτες και η μη κατασκευή του θα ισοδυναμεί με απομόνωση της ευρύτερης περιοχής.