«Πολύς θόρυβο για το τίποτα», από δημοτικά συμβούλια και περιφερειακούς συμβούλους, που δεν «διασταύρωσαν» την πληροφορία τους…
«Όχι, κατηγορηματικά όχι. Είναι απαγορευτική ακόμη και η σκέψη για διόδια στους κάθετους άξονες της Εγνατίας οδού. Ουδέποτε μας απασχόλησε τέτοιο θέμα». Αυτή την κατηγορηματική απάντηση έδωσε μέσω του «Πτολεμαίου» ο αντιπρόεδρος της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
Η δήλωση του Γιάννη Τσακλίδη έρχεται να βάλει τέλος στα σενάρια, που είδαν το φως της δημοσιότητας, τα οποία αβασάνιστα υιοθέτησαν δήμαρχοι και αιρετοί των δύο βαθμίδων της αυτοδιοίκησης, χωρίς να μπουν στον κόπο να ελέγξουν τις πληροφορίες τους. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο: το δημοτικό συμβούλιο Ορεστίδος να εκδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας για την τοποθέτηση διοδίων στον κόμβο της Σιάτιστας, στον κάθετο άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής.
Στο δημοτικό συμβούλιο Βοΐου, έθεσε το θέμα ο περιφερειακός σύμβουλος Νίκος Κατσαούνης, έγινε συζήτηση, αλλά δεν λήφθηκε απόφαση, καθώς η δήμαρχος αποχώρησε εσπευσμένα από τη συνεδρίαση, λόγω ασθένειας. Στο περιφερειακό συμβούλιο ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης ζήτησε να τεθεί θέμα ημερήσιας διάταξης στην προσεχή συνεδρίαση, αλλά στη πορεία αντιλήφθηκε ότι επρόκειτο περί λανθασμένης ερμηνείας του ανθρώπου που τον συμβούλεψε. Έτσι ο Γιάννης Παπαϊορδανίδης, την τελευταία στιγμή ζήτησε την ανάκληση του θέματος από την ημερήσια διάταξη, σώζοντας στο παρά πέντε την αξιοπιστία του συνδυασμού.
Ενδιαφέρον έχει πάντως να δει κανείς πως έγινε η παρεξήγηση και πως παραπλανήθηκαν δήμαρχοι και θεσμικοί εκπρόσωποι. Στην περίπτωση του δημοτικού συμβουλίου Ορεστίδος, ο δήμαρχος Παναγιώτης Κεπαπτσόγλου, στον οποίο απευθύνθηκε ο «Π», είπε ότι «ένας αντιδήμαρχος είδε ένα δημοσίευμα σε αθηναϊκή εφημερίδα» για μελλοντική λειτουργία διοδίων στους κάθετους άξονες της Εγνατίας. Ωστόσο, ο δήμαρχος υπεραμύνθηκε της απόφασης του δ.σ. να εκδώσει ψήφισμα, λέγοντας ότι «μέχρι τώρα ότι γράφτηκε στον Τύπο για κλείσιμο υπηρεσιών ή άλλες ειδήσεις που υποβαθμίζουν την περιοχή, δυστυχώς επαληθεύονται».
Στο περιφερειακό συμβούλιο, όπου ανακλήθηκε την τελευταία στιγμή του θέμα, κάποιος σύμβουλος του συνδυασμού «διάβασε λάθος» μία ΚΥΑ που εκδόθηκε αρχές Νοεμβρίου, σύμφωνα με την οποία: πρόκειται να λειτουργήσουν διόδια μεταξύ κόμβου Αράχθου και κόμβου Σιάτιστας, δυτικά της Σιάτιστας. Η κοινή υπουργική απόφαση αναφερόταν στα διόδια του Μαλακασίου, επί του κύριου άξονα της Εγνατίας, τα οποία ήδη λειτούργησαν. Έτσι ζητήθηκε αρχικά να μπει θέμα ημερήσιας διάταξης, αλλά μόλις κατάλαβαν την …πατάτα, το απέσυραν.
Ορμώμενος από την ίδια πληροφορία και τη «λάθος ανάγνωση» έθεσε το θέμα ο εκ Εράτυρας περιφερειακός σύμβουλος Νίκος Κατσαούνης, στο δημοτικό συμβούλιο Βοΐου.
Για την ιστορία να σημειωθεί ότι το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου Ορεστίδος, είναι το παρακάτω:
Από τον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο επιβεβαιώνεται η σύντομη λειτουργία νέων διοδίων στον κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού και συγκεκριμένα στον κόμβο Σιατίστης.
Έχοντας υπόψη την μεγάλη διέλευση Δημοτών μας προς την πόλη της Κοζάνης αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Βοΐου , είμαστε πεπεισμένοι ότι το συγκεκριμένο πρόσθετο οικονομικό μέτρο θα επιβαρύνει , για ακόμη μία φορά, το είδη συρρικνωμένο εισόδημα κάθε πολίτη της περιοχής μας.
Ψήφισμα
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ορεστίδος διαμαρτύρεται έντονα για την εν δυνάμει τοποθέτηση διοδίων στο προαναφερόμενο σημείο και καλεί τους υπευθύνους των συναρμόδιων Υπουργείων, πριν προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια, να λάβουν υπόψη τους ότι : η Δυτική Μακεδονία , συνεπώς και ο Δήμος Ορεστίδος , συγκαταλέγεται στις περιοχές με τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας και το μικρότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στην Χώρα και απαιτείται αφενός μεν η αποφυγή κάθε πρόσθετης οικονομικής επιβάρυνσης τύπου διοδίων, αφετέρου δε η άμεση στήριξή της με κίνητρα ικανά να μειώσουν τον αριθμό των ανέργων και να διασφαλίζουν εύλογο μηνιαίο εισόδημα σε κάθε νοικοκυριό.
Μακάρι πάντως οι παράγοντες του νομού να δείξουν τα ίδια γρήγορα αντανακλαστικά εάν και όταν έρθει η στιγμή να γεμίσουν τους τέμνοντες την Εγνατία δρόμους με διόδια. Να σημειωθεί ότι τόσο ο αντιπρόεδρος της Εγνατίας, όσο και ο διευθυντής της αρμόδιας διεύθυνσης, διαβεβαίωσαν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι «δεν υπάρχει τέτοια σκέψη, ούτε έχουμε κάποια εντολή από την πολιτική ηγεσία».
Άλλωστε, ο Γ. Τσακλίδης, είπε χαρακτηριστικά: «Τι διόδια καινούργια να βάλεις, όταν με τα διόδια που βάζουμε στην Εγνατία, μειώνεται η κίνηση και τα έσοδα δεν είναι τα αναμενόμενα». Ωστόσο, οι επικεφαλής της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» δεν έκρυψαν ό,τι: «Στους διευρωπαϊκούς κάθετους άξονες, που έχουν χαρακτηριστικά σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου, όπως είναι οι κάθετοι Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής και Σερρών – Προμαχώνα, προβλέπονται διόδια μετά την πλήρη ολοκλήρωση της κατασκευής». Βεβαίως, ο Γ. Τσακλίδης, πρόσθεσε ότι «αυτό το θέμα ούτε που μας απασχολεί σήμερα. Τώρα τι θα γίνει μετά από πέντε – έξι χρόνια, σε μια περίοδο τόσο ραγδαίων εξελίξεων κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει». Να σημειωθεί ότι οι εν λόγω κάθετοι άξονες δεν έχουν ολοκληρωθεί.