Κανονικά κυκλοφορούν από χθες Τρίτη (29/11)  σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Δημοσιεύτηκε στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης ο νόμος για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Βασική προϋπόθεση όμως για την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων είναι ο κινητήρας τους να είναι προδιαγραφών Euro 5 ή Euro 6.

Τα οχήματα diesel νέων προδιαγραφών, σύμφωνα με τους ειδικούς έχουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προς την ατμόσφαιρα και καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο.

Εδώ και δύο δεκαετίες η Ελλάδα ήταν το μοναδικό κράτος-μέλος της ΕΕ στο οποίο απαγορευόταν η χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το 51% των συνολικών ταξινομήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αφορά σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στην Ελλάδα, μόλις το 4% των συνολικών ταξινομήσεων αφορά σε αυτού του τύπου τα οχήματα.

Στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης αντιδρούν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις που θεωρούν ότι θα επιβαρυνθεί η ατμόσφαιρα των πόλεων από τις αυξημένες εκπομπές ρύπων. Είναι ενδεικτικό ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη έχουν υψηλές συγκεντρώσεις ρύπων και κυρίως αιωρούμενων μικροσωματιδίων.

 

Γιώργος Κεραμιτζόγλου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.