Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Interlagos ο Αυστραλός της RBR πήρε την πρώτη του νίκη
Χρειάστηκε να περάσουν 18 αγώνες για να γευτεί ο Mark Webber τη χαρά της νίκης για το 2011. Ο Αυστραλός πήρε μια εύκολη νίκη -όπως εξελίχθηκε- στο Grand Prix Βραζιλίας που έριξε την αυλαία της φετινής αγωνιστικής σεζόν. Ο Sebastian Vettel, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων πήρε άνετα τη 2η θέση και συμπλήρωσε το 1-2 της Red Bull, μπροστά από τον Jenson Button, ο οποίος για άλλη μία φορά απέδειξε τη σπάνια ικανότητά του στη στρατηγική διαχείριση, φέρνοντας το μονοθέσιο της McLaren στην 3η θέση του βάθρου. Ακολούθησαν οι Alonso, Massa, Sutil, Rosberg, Di Resta, Kobayashi και Petrov.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid με την πίστα να είναι στεγνή καθώς η πρόγνωση για βροχή δεν επαληθεύτηκε. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel έκανε μιαν υποδειγματική εκκίνηση και ανενόχλητος έφτασε στην πρώτη στροφή. Ο Mark Webber όμως δεν έκανε το ίδιο και είδε τους Jenson Button και Fernando Alonsol, o οποίος είχε εύκολα περάσει τον Lewis Hamilton, να τον απειλούν, ωστόσο κράτησε τη 2η θέση. Πιο πίσω ο Felipe Massa πέρασε τον Nico Rosberg για να ανέβει 6ος ενώ ο Michael Schumacher έχασε μία θέση από τον Paul di Resta, την οποία όμως πήρε πίσω πολύ γρήγορα.
Ο Heikki Kovalainen έκανε πολύ καλή εκκίνηση και στο τέλος του πρώτου γύρου βρισκόταν στη 15η θέση, ενώ ο Rubens Barrichello στον αντίποδα έχασε 7 θέσεις και από τη 12η που ξεκίνησε βρέθηκε στη 19η. σε όλη τη διαδικασία πάντως δεν υπήρξε καμία επαφή και κανείς από τους 24 οδηγούς δεν χρειάστηκε να εγκαταλείψει ή να μπει στα pit για επισκευές.
Τα επεισόδια άρχισαν στο 10ο γύρο, όταν σε μια προσπάθεια του Schumacher να περάσει τον Bruno Senna οι δυο τους είχαν επαφή, με αποτέλεσμα ο Γερμανός της Mercedes GP να πάθει κλατάρισμα και να χάσει χρόνο μέχρι να επιστρέψει στα pit για αλλαγή. Αργότερα, οι αγωνοδίκες έκριναν υπαίτιο για τη σύγκρουση τον Senna και ο Βραζιλιάνος της Renault δέχτηκε ποινή διέλευσης από τα pit. Σε εκείνο το σημείο ο Fernando Alonso εξαπέλυσε την επίθεσή του στον Jenson Button με τον Ισπανό να καταφέρνει μια όμορφη προσπέραση και να ανεβαίνει στην 3η θέση.
Pit stop
Με τη θερμοκρασία της πίστας να μεγαλώνει, άρχισαν να παρουσιάζονται προβλήματα με τα πίσω ελαστικά και από τον 15ο γύρο οι πρωτοπόροι άρχισαν να μπαίνουν στα pit, με τον Jenson Button να δίνει το παράδειγμα. Στον επόμενο γύρο μπήκαν οι Alonso και Hamilton και ένα γύρο αργότερα ο Sebastian Vettel, ο οποίος αντιμετώπιζε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων της Red Bull και οι μηχανικοί του τού είχαν ζητήσει να μην πιέζει στο όριο με τη 2η και 3η ταχύτητα.
Ο κύκλος των pit stop ολοκληρώθηκε με τον Felipe Massa και όταν ο Βραζιλιάνος της Ferrari επέστρεψε στην πίστα η τάξη αποκαταστάθηκε, με τους Vettel, Webber, Button, Hamilton, Massa, Sutil, Rosberg, Petrov και Di Resta να σχηματίζουν την πρώτη 10άδα. Πολύ καλό αγώνα έκανε μέχρι εκείνο το σημείο ο Vitaly Petrov, ο οποίος είχε κερδίσει πολλές θέσεις και είχε μπει στη βαθμολογούμενη 10άδα, βοηθούμενος από το γεγονός ότι ήταν ο πρώτος οδηγός που έκανε αλλαγή ελαστικών. Λίγο αργότερα ήρθε και η πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα, που ήταν ο Timo Glock ο οποίος σταμάτησε αμέσως μετά το pit stop του γιατί οι μηχανικοί της Virgin δεν βίδωσαν καλά τον πίσω αριστερό τροχό, ο οποίος έφυγε από τη θέση του.
Σε εκείνο το σημείο του αγώνα τα μονοθέσια της Red Bull ήταν τα ταχύτερα, με τους Vettel και Webber να απομακρύνονται σταθερά από τους υπόλοιπους και τον Alonso να κρατά άνετα την 3η θέση. Ωστόσο, τα προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων στο μονοθέσιο του Vettel επιδεινώθηκαν και ο Γερμανός αναγκάστηκε να κόψει ρυθμό, με αποτέλεσμα να τον φτάσει και να τον περάσει ο Mark Webber. Στο μεταξύ, είχαμε άλλη μία εγκατάλειψη, που ήταν ο Pastor Maldonado με το μονοθέσιο της Williams.
Ο Button άνοιξε το χορό και του 2ου pit stop, μπαίνοντας στον 32ο γύρο για να αλλάξει από τη μαλακή στη μεσαία γόμα. Στον επόμενο γύρο ακολούθησε ο Lewis Hamilton, ο οποίος όμως έβαλε στο μονοθέσιο της McLaren άλλο ένα σετ από τη μαλακή γόμα των ελαστικών της Pirelli. Την ίδια στρατηγική με τον Hamilton ακολούθησε και ο Fernando Alonso, ο οποίος σταμάτησε ένα γύρο μετά τον Βρετανό. Λίγο αργότερα μπήκαν και οι δύο Red Bull, οι οποίες επίσης είχαν την ίδια στρατηγική και έβαλαν τη μαλακή γόμα.
Στρατηγικές επιλογές
Ο Lewis Hamilton βρέθηκε να χάνει πολύ χρόνο πίσω από τον Felipe Massa, καθώς ο Βραζιλιάνος της Ferrari βρισκόταν σε διαφορετική στρατηγική και πήγαινε για ένα pit stop λιγότερο, έτσι αποφάσισε να μπει στα pit στον 45ο γύρο για να βάλει τη μεσαία γόμα. Στον επόμενο γύρο έκανε το ίδιο και ο Felipe Massa, για να φτάσει με τα σκληρότερα ελαστικά μέχρι το τέλος. Ο Βραζιλιάνος μετά τα pit stop βρέθηκε μπροστά από τον Hamilton αλλά δεν χρειάστηκε να δώσει άλλες μάχες, καθώς ο Βρετανός εγκατέλειψε ένα γύρο αργότερα από βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Στις δύο πρώτες θέσεις οι δύο Red Bull συνέχιζαν να απομακρύνονται παρά τα προβλήματα που συνέχιζε να αντιμετωπίζει με το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Fernando Alonso ήταν 3ος, με τον Button να είναι άνετα 4ος. Ο Βρετανός ήταν εκείνος που άνοιξε τον κύκλο του 3ου pit stop στον 53ο γύρο, βάζοντας ξανά τη μεσαία γόμα, με τον Fernando Alonso να ακολουθεί στον επόμενο για να κάνει την ίδια αλλαγή. Μετά τα pit stop ο Button ήταν πολύ ταχύτερος από τον Alonso, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να τον φτάσει και να περάσει τον Ισπανό στον 62ο γύρο όταν μπήκαν στη ζώνη του DRS.
Στους τελευταίους γύρους ο Jenson Button ξεκίνησε να κυνηγά τον Sebastian Vettel για τη 2η θέση και τον πλησίαζε συνεχώς, αλλά δεν προλάβαινε να τον απειλήσει πραγματικά. Έτσι, η καρό σημαία έπεσε μπροστά από τον Mark Webber για πρώτη φορά φέτος, με τους Sebastian Vettel και Jenson Button να συμπληρώνουν το βάθρο. Ακολούθησαν οι δύο Ferrari των Fernando Alonso και Felipe Massa και τη βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισαν οι Adrian Sutil, Nico Rosberg, Paul di Resta, Kamui Kobayashi και Vitaly Petrov.
Η νίκη του Webber τον έφερε στην 3η θέση του πρωταθλήματος οδηγών καθώς έφτασε στους 258, με τον Alonso να έχει 257. Ο Button διατήρησε τη 2η θέση με 270 βαθμούς ενώ με γιγαντιαία διαφορά έκλεισε τη σεζόν o Vettel, φτάνοντας στους 392 βαθμούς.
Η αγωνιστική σεζόν του 2011 ολοκληρώθηκε. Στον τελευταίο αγώνα δεν υπήρχε κάτι για να κριθεί, ωστόσο οι φίλοι της Formula 1 είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια όμορφη παράσταση μέχρι να ξαναδούν τα μονοθέσια να μάχονται στις πίστες τον Μάρτιο της επόμενης σεζόν.
Αποτελέσματα
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Διαφ. | < > | Γ. | |
1 | M. Webber | RED BULL | Νικητής | 3 | ||
2 | S. Vettel | RED BULL | 16.9 | 3 | ||
3 | J. Button | MCLAREN | 27.6 | 10.6 | 3 | |
4 | F. Alonso | FERRARI | 35.0 | 7.4 | 3 | |
5 | F. Massa | FERRARI | 66.7 | 31.6 | 2 | |
6 | A. Sutil | FORCE INDIA | 1L | 1L | 3 | |
7 | N. Rosberg | MERCEDES | 1L | 8.8 | 2 | |
8 | P. di Resta | FORCE INDIA | 1L | 9.9 | 2 | |
9 | K. Kobayashi | SAUBER | 1L | 4.5 | 2 | |
10 | V. Petrov | RENAULT | 1L | 2.7 | 3 | |
11 | J. Alguersuari | TORO ROSSO | 1L | 3.2 | 2 | |
12 | S. Buemi | TORO ROSSO | 1L | 11.3 | 2 | |
13 | S. Perez | SAUBER | 1L | 10.7 | 2 | |
14 | R. Barrichello | WILLIAMS | 1L | 4.3 | 3 | |
15 | M. Schumacher | MERCEDES | 1L | 4.1 | 3 | |
16 | H. Kovalainen | LOTUS | 2L | 1L | 3 | |
17 | B. Senna | RENAULT | 2L | 29.6 | 4 | |
18 | J. Trulli | LOTUS | 2L | 8.2 | 2 | |
19 | J. D΄Ambrosio | VIRGIN | 3L | 1L | 2 | |
20 | D. Ricciardo | HRT | 3L | 20.8 | 2 | |
21 | V. Liuzzi | HRT | 10L | 7L | 2 | |
22 | L. Hamilton | MCLAREN | 25L | 15L | 3 | |
23 | P. Maldonado | WILLIAMS | 45L | 20L | 1 | |
24 | T. Glock | VIRGIN | 50L | 5L | 1 |