1600 εργαζόμενοι οδηγούνται στην ανεργία μετά από 41 χρόνια συνεχούς λειτουργίας της αυτοκινητοβιομηχανίας
Μετά από 41 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat αποφάσισε να βάλει λουκέτο στο εργοστάσιό της στο Τέρμινι Ιμερέζε στην Σικελία, οδηγώντας στην ανεργία 1.600 άτομα.
Εκτάκτως σήμερα, Σάββατο, πρόκειται να πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο υπουργείο Εργασίας της Ρώμης σε αναζήτηση λύσεων.
Αρχικά η σύσκεψη είχε προγραμματιστεί για την Τετάρτη. Ο Ιταλός επιχειρηματίας Ντε Ρίζιο, μαζί με κινεζική εταιρία Chery Automobile, φέρονται να είναι διατεθειμένοι να «διαδεχθούν» την Fiat στην παραγωγική αυτή μονάδα, αλλά η διαπραγμάτευση βρίσκεται ακόμη στην φάση των προφορικών συζητήσεων.
Οι κάτοικοι του Τέρμινι Ιμερέζε, όπου λειτουργούσε το εργοστάσιο νιώθουν εγκαταλειμμένοι, σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης. Ο δήμαρχος της πόλης, Σαλβατόρε Μπουφαφάτο, τονίζει ότι «οι πολίτες της Σικελίας δεν χαίρουν καμίας φροντίδας, και σε αυτό το κλίμα είναι φυσικό να γίνεται αναφορά και σε μποϊκοτάζ των προϊόντων της βιομηχανίας του Τορίνο.
Εκτός από τους 1.600 εργαζόμενους που θα βρεθούν στους καταλόγους των ανέργων, έχασαν την δουλειά τους και άλλοι 350 εργαζόμενοι εξωτερικά συνεργαζόμενων εταιριών και υπεργολάβων.
Αυτό στο οποίο εστιάζουν πολλοί αναλυτές είναι ότι πέρα από την μεμονωμένη περίπτωση της Σικελίας, αυτό που προκαλεί ανησυχία είναι η συνολική στρατηγική της Fiat.
Υπάρχει η βάσιμη υποψία ότι μετά από έναν αιώνια πρωταγωνιστικής συμμετοχής στην οικονομική ζωή της χώρας, η αυτοκινητοβιομηχανία-σύμβολο του «Made in Italy» ετοιμάζεται να περιορίσει σημαντικά την παρουσία της στη χώρα, επιλέγοντας φθηνότερες λύσεις σε αναδυόμενες οικονομίες, όπως η Βραζιλία, η Κίνα και η Ινδία.
Η νέα υπουργός Εργασίας της Ιταλίας, Έλσα Φορνέρο, σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά της, τόνισε ότι «αποφασίσθηκε το κλείσιμο μιας ιστορικής μονάδας του ομίλου, σύμβολο παραγωγικότητας και εθνικής ταυτότητας. Οι μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, όμως, δεν μπορούν και δεν πρέπει να εγκαταλείψουν την χώρα».