Με οικονομικούς κινητήρες, βασισμένη στην πλατφόρμα της νέας A-Class
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Mercedes ετοιμάζεται να εισέλθει στην κατηγορία των μικρών μοντέλων. Πρόκειται για ένα project που συζητείται εδώ και αρκετό καιρό στον κόλπο της Daimler και που παλαιότερα είχε δοθεί στη smart (forfour).
Πλέον όμως, η απόφαση που πάρθηκε είναι η Mercedes να είναι αυτή που θα αποκτήσει το πρώτο μικρό στην ιστορία της και η smart να διατηρηθεί αποκλειστικά στα μοντέλα πόλης. Ουσιαστικά, σε αυτή την απόφαση οδήγησε, από τη μια ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στην υποκατηγορία των premium μικρών και από την άλλη, η συμφωνία με τη Renault που άνοιξε το δρόμο για τα μικρά μοτέρ του νέου αυτού μοντέλου.
Οι κινητήρες αυτοί, με 3 και 4 κυλίνδρους, θα «κουμπώσουν» πάνω σε μια κοντύτερη εκδοχή της νέας προσθιοκίνητης πλατφόρμας που η Mercedes ντεμπουτάρει στη νέα B-Class και θα τη δούμε στη νέα A-Class, αλλά και σ’ ένα ακόμη νέο μικρό SUV μοντέλο. Δεν αποκλείεται μάλιστα τη νέα αυτή πλατφόρμα να τη δούμε και σε ένα μελλοντικό νέο μοντέλο της θυγατρικής της Renault, Infiniti, ώστε να εξαπλωθεί και να μειωθεί το κόστος παραγωγής της.
Σούπερ σε σχεδίαση με… ιαπωνική καταγωγή!
Υπεύθυνο για το project «Mega City Mobility», όπως ονομάζεται στους κύκλους της Daimler το νέο μικρό μοντέλο της Mercedes, δεν είναι κάποιο από τα γνωστά Σχεδιαστικά Κέντρα της εταιρείας στη Γερμανία ή στις Η.Π.Α., αλλά το Σχεδιαστικό Κέντρο της Mercedes στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας!
Η επιλογή αυτή έγινε λόγω της εμπειρίας που έχουν οι Ιάπωνες στην κατασκευή μικρού σε μέγεθος αυτοκινήτων και ο στόχος που έχει τεθεί είναι η δημιουργία ενός ελκυστικού και πολύ νεανικού compact μοντέλου. Και όπως σας αποκαλύπτουμε σήμερα μέσω των κατασκόπων μας, φαίνεται ότι οι Γερμανοί – με τη βοήθεια των Ιαπώνων – θα μας εκπλήξουν ευχάριστα, αφού η νέα μικρή Mercedes θα είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο ποθητά μικρά μοντέλα. Κατ’ αρχάς, το 3θυρο αμάξωμά της θα παραπέμπει σε κουπέ μοντέλα, ώστε να τονιστεί η νεανικότητά του.
Έπειτα, το εμπρόσθιό του τμήμα θα λάβει τα νέα σχεδιαστικά γνωρίσματα των αυτοκινήτων της μάρκας που θα δούμε και στη νέα A-Class. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουμε το υπερυψωμένο καπό, τη μεγάλη γρίλια, τα επιθετικά φωτιστικά, αλλά και τον προφυλακτήρα με τις τρεις εισαγωγές. Για το τέλος, ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις αφήνει το καμπυλοειδές νεύρο που διατρέχει το αμάξωμα στο πλάι και που καταλήγει ψηλότερα, στα πίσω φωτιστικά.
Τι θα βρει απέναντί της
Audi A1 & A1 Sportback
Η Audi ήταν η πρώτη εκ των τριών Γερμανών premium κατασκευαστών που «τόλμησε» να κατέβει στα μικρά μοντέλα μέσω του A1. Το γερμανικό αυτοκίνητο προσφέρεται εδώ και περίπου 1 χρόνο αποκλειστικά με 3θυρο αμάξωμα και με κινητήρες 1,2 & 1,4 TFSI. Την επόμενη χρονιά, η Audi σχεδιάζει να εισαγάγει και την 5θυρη έκδοση Sporback, ώστε να διευρύνει τις επιλογές των αγοραστών. Το 2014, δηλαδή το χρόνο λανσαρίσματος της νέας μικρής Mercedes, το A1 σίγουρα θα έχει υποστεί μια – τουλάχιστον αισθητική – ανανέωση, ενώ θα πλαισιώνεται και από άλλες εκδόσεις αμαξώματος (πιθανότερο το κάμπριο).
Νέα BMW City
Ο πιο «φρέσκος» ανταγωνιστής της νέας μικρής Mercedes θα είναι το αντίστοιχο μοντέλο που ετοιμάζει η BMW. Το λανσάρισμα του νέου δημιουργήματος των Βαυαρών είναι προγραμματισμένο για το 2013 και αναμένεται να αποτελέσει το πλέον σπορτίφ μικρό αυτοκίνητο της αγοράς. Σχεδιαστικά, θα… πακετάρει τα γνωστά αισθητικά γνωρίσματα των μοντέλων της μάρκας σε ένα αμάξωμα με μήκος λίγο μικρότερο από τα 4 μέτρα. Ο κύριος κινητήρας του θα είναι ένα 3κύλινδρο μοτέρ άμεσου ψεκασμού με turbo και χωρητικότητα 1,2 λίτρων, σε αποδόσεις που θα ξεπερνούν τους 100 ίππους. Σημειώστε ότι, όπως και η Mercedes, έτσι και η BMW θα βασίσει το νέο της αυτό μοντέλο σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα.
www.autotriti.gr