O Πρωταθλητής άλλη μία κυριαρχική νίκη στον παρθενικό αγώνα της Ινδίας και σπάει τα ρεκόρ
Η φετινή κυριαρχία του Sebastian Vettel δεν έχει όρια. Ο Γερμανός Πρωταθλητής της Red Bull πήρε την 11η φετινή του νίκη και μάλιστα σημειώνοντας grand chelem (pole, νίκη, ταχύτερος γύρος και πρωτοπορία σε όλους τους γύρους του αγώνα), που είναι το πρώτο στην καριέρα του και γίνεται ο μικρότερος σε ηλικία που καταφέρνει κάτι τέτοιο. Ο Jenson Button έκανε άλλη μία καλή εμφάνιση τερματίζοντας στη 2η θέση ενώ ο Fernando Alonso έκανε άλλη μία υπέρβαση, ανεβαίνοντας με την 3η θέση στο βάθρο των νικητών. Ο Mark Webber πήρε μιαν απογοητευτική 4η θέση και ακολούθησαν οι Michael Schumacher, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Jaime Alguersuari, Adrian Sutil και Sergio Perez.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid, με το γνωστό πλέον θολό σκηνικό που υπήρχε τις προηγούμενες ημέρες. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι δύο Red Bull ξεκίνησαν καλά αλλά ακόμα καλύτερα έφυγε από τη γραμμή ο Fernando Alonso με τη Ferrari. Φτάνοντας όμως στην πρώτη στροφή ο Ισπανός βρέθηκε να φρενάρει στο σκονισμένο κομμάτι της πίστας, και οι προτεραιότητές του άλλαξαν άμεσα: από το να κερδίσει θέσεις στο να κρατήσει το μονοθέσιο στην πίστα. Αυτό έδωσε στον Jenson Button την ευκαιρία να περάσει στην 3η θέση και λίγο αργότερα στη 2η, αφού στην πίσω μεγάλη ευθεία κατάφερε να προσπεράσει και τον Mark Webber.
Πιο πίσω υπήρξαν αρκετές επαφές, με τον Rubens Barrichello να χάνει την εμπρός πτέρυγα, τον Kamui Kobayashi να εγκαταλείπει επιτόπου και τον TImo Glock λίγο αργότερα να παρκάρει στο γκαράζ της Virgin. Από τις διάφορες επαφές εκτός από τον Barrichello στα pit μπήκαν για επισκευές πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος οι Di Resta, Perez, Perez, Trulli και D’ Ambrosio.
Στους πρώτους γύρους ο Sebastian Vettel με καθαρή πίστα μπροστά του απομακρυνόταν σταθερά από τον Button, ο οποίος με πολύ ωραία οδήγηση αμυνόταν στις επίμονες προσπάθειες του Mark Webber να περάσει. Ο Βρετανός της McLaren άντεξε και όταν η ισορροπία του μονοθεσίου του βελτιώθηκε καθώς αυτό ελάφραινε από καύσιμα, μπόρεσε να ξεφύγει από τον Αυστραλό. Ο Alonso στην 4η θέση δεν μπορούσε εμφανώς να κινηθεί στο ρυθμό τους αλλά επίσης δεν κινδύνευε από τον Massa που ήταν 5ος. Ο Lewis Hamilton στην 6η θέση έκανε έναν ήσυχο αγώνα, κρατώντας άνετα σε απόσταση τις δύο Mercedes των Rosberg και Schumacher που ήταν πίσω του, ενώ τη 10άδα συμπλήρωναν οι Sutil και Buemi.
Νέο επεισόδιο Massa-Hamilton
Στο 16ο γύρο ξεκίνησαν οι πρώτες αλλαγές ελαστικών, με τον Sebastian Vettel να είναι ο τελευταίος από τους πρωτοπόρους που μπήκαν στα pit. Όταν ολοκληρώθηκαν οι αλλαγές, οι θέσεις τους δεν άλλαξαν, με τον Γερμανό της Red Bull να παραμένει στην κορυφή. Ωστόσο, διαμορφώθηκε μια μάχη, με τον Lewis Hamilton να έχει φτάσει σε απόσταση βολής (DRS) τον Felipe Massa, ύστερα από ένα μικρό λάθος του Βραζιλιάνου της Ferrari, και να τον απειλεί για την 5η θέση. Το αποτέλεσμα ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενο: ο Hamilton «χώθηκε» στην εσωτερική του Massa, ο Βραζιλιάνος έστριψε και ο πίσω αριστερά τροχός του χτύπησε με τον εμπρός δεξιά του Βρετανού. Ο Massa έκανε ένα τετακέ ενώ ο Hamilton έσπασε την εμπρός πτέρυγα και αναγκάστηκε να μπει ξανά στα pit για να την αλλάξει, πέφτοντας στην 9η θέση.
Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και έκριναν ότι υπαίτιος της σύγκρουσης ήταν ο Felipe Massa, ο οποίος έλαβε ποινή διέλευσης από τα pit. Ο Βραζιλιάνος μετά την έκτιση αυτής της ποινής επέστρεψε στην πίστα στην 7η θέση αλλά στον αμέσως επόμενο γύρο μπήκε ξανά στα pit, για να βάλει τη σκληρή γόμα και να αλλάξει την εμπρός πτέρυγα, πέφτοντας στη 12η θέση. Τα προβλήματα του Massa όμως τελείωσαν οριστικά ένα γύρο αργότερα όταν στο πέρασμα από ένα κερμπ έσπασε η εμπρός αριστερά ανάρτηση και ο αγώνας του ολοκληρώθηκε οριστικά. Σχεδόν ταυτόχρονα με τον Massa εγκατέλειψε και το Sebastien Buemi, με τον κινητήρα της Ferrari να σπάει στο μονοθέσιο της Toro Rosso.
2o pit stop
Ο Sebastian Vettel συνέχισε να προηγείται με άνεση και ο Jenson Button ακλουθούσε στη 2η θέση όταν στον 38ο γύρο ο Mark Webber αποφάσισε να μπει στα pit για 2η φορά και να βάλει τη σκληρή γόμα. Καθώς ο Αυστραλός άρχισε να κάνει καλούς χρόνους, στη Ferrari κατάλαβαν ότι πρέπει να αντιδράσουν και δύο γύρους αργότερα κάλεσαν τον Alonso στα pit για να βάλει και εκείνος τα σκληρά. Η στρατηγική των Ιταλών δούλεψε και ο Alonso βρέθηκε στην 3η θέση, μπροστά από τον Webber – και μάλιστα δύο γύρους αργότερα κατάφερε να βρεθεί σε απόσταση ασφαλείας, δηλαδή πάνω από το 1 δλ του DRS.
Στον 46ο γύρο μπήκε ο Button και στον 47ο ο Vettel, με την τάξη να αποκαθίσταται χωρίς προβλήματα, τουλάχιστον όσον αφορά την πρώτη 10άδα. Κερδισμένος ωστόσο ήταν ο Button ο οποίος είδε τη διαφορά του από τον Vettel να πέφτει από τα 7 στα 3 δευτερόλεπτα. Ο Michael Schumacher καθυστέρησε την είσοδό του στα pit μέχρι τον 50ό γύρο και όταν επέστεψε στην πίστα κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Nico Rosberg στην 6η θέση. Στον 57ο γύρο ο Bruno Senna έγινε ο τελευταίος που μπήκε στα pit για να βάλει -όπως είναι υποχρεωτικό- και τη σκληρή γόμα και να χάσει την 9η θέση που είχε μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Στους τελευταίους γύρους δεν είχαμε δράματα καθώς οι διαφορές παγιώθηκαν. Έτσι, ο Sebastian Vettel είδε για 11η φορά φέτος την καρό σημαία -και μάλιστα σημειώνοντας ταχύτερο γύρο του αγώνα στον τελευτάιο γύρο-, με τους Button και Alonso να ανεβαίνουν στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Mark Webber, Michael Schumacher, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Jaime Alguersuari, Adrian Sutil και Sergio Perez.
Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται σε 2 εβδομάδες, το 3ήμερο 11-13 Νοεμβρίου με τον προτελευταίο γύρο του στην πίστα του Abu Dhabi.
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Διαφ. | < > | P. | |
1 | S. Vettel | RED BULL | 60 | 2 | ||
2 | J. Button | MCLAREN | 8.4 | 2 | ||
3 | F. Alonso | FERRARI | 24.3 | 15.8 | 2 | |
4 | M. Webber | RED BULL | 25.5 | 1.2 | 2 | |
5 | M. Schumacher | MERCEDES | 65.4 | 39.8 | 2 | |
6 | N. Rosberg | MERCEDES | 66.8 | 1.4 | 2 | |
7 | L. Hamilton | MCLAREN | 84.1 | 17.3 | 3 | |
8 | J. Alguersuari | TORO ROSSO | 1L | 1L | 2 | |
9 | A. Sutil | FORCE INDIA | 1L | 15.7 | 2 | |
10 | S. Perez | SAUBER | 1L | 2.5 | 2 | |
11 | V. Petrov | RENAULT | 1L | 0.8 | 2 | |
12 | B. Senna | RENAULT | 1L | 11.6 | 2 | |
13 | P. di Resta | FORCE INDIA | 1L | 3.9 | 3 | |
14 | H. Kovalainen | LOTUS | 2L | 1L | 2 | |
15 | R. Barrichello | WILLIAMS | 2L | 14.9 | 2 | |
16 | J. D΄Ambrosio | VIRGIN | 3L | 1L | 2 | |
17 | N. Karthikeyan | HRT | 3L | 0.5 | 2 | |
18 | D. Ricciardo | HRT | 3L | 31.8 | 3 | |
19 | J. Trulli | LOTUS | 5L | 2L | 3 | |
20 | F. Massa | FERRARI | 28L | 23L | 3 | |
21 | S. Buemi | TORO ROSSO | 36L | 8L | 1 | |
22 | P. Maldonado | WILLIAMS | 48L | 12L | ||
23 | T. Glock | VIRGIN | 58L | 10L | 2 | |
24 | K. Kobayashi | SAUBER |