Αποκλειστικά από το Διαδίκτυο και μέσω μηχανικού ξεκινά από το Σάββατο 1η Οκτωβρίου η υποβολή αιτήσεων για τη ρύθμιση των αυθαίρετων κατασκευών
Η διαδικασία για το πολύτιμο χαρτάκι της βεβαίωσης ρύθμισης έχει ως εξής:
1. Ο πολίτης που θα αποφασίσει την ένταξη του ακινήτου στη ρύθμιση οφείλει να απευθυνθεί σε κάποιον μηχανικό, ο οποίος θα αναλάβει να κάνει αυτοψία του κτιρίου, να συλλέξει τα απαραίτητα στοιχεία και να υπολογίσει το προσωρινό πρόστιμο.
2. Στη συνέχεια, συμπληρώνει και υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτηση και το ηλεκτρονικό σύστημα εκδίδει έναν «μοναδικό αριθμό» για το αυθαίρετο, εντολή για πληρωμή του κατάλληλου «τέλους υπαγωγής» (παραβόλου), καθώς και το ύψος των πληρωμών σε σχέση με τον αριθμό των δόσεων που θα επιλεγεί.
3. Το παράβολο καταβάλλεται από τον πολίτη αποκλειστικά μέσω των τραπεζών. Η πληρωμή πιστοποιείται αυτόματα στο σύστημα εντός 24 ωρών και ενεργοποιείται η διαδικασία ένταξης. Ακολουθούν οι πληρωμές των δόσεων, για τις οποίες ενημερώνεται αυτόματα το σύστημα, με την πρώτη από αυτές να καταβάλλεται εντός ενός έτους. Στον πολίτη δίνεται ένας κωδικός που επιτρέπει την ενημέρωσή του για την καταχώριση των δόσεων και το οφειλόμενο υπόλοιπο μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
4. Εντός τεσσάρων μηνών από την καταβολή της αίτησης, συγκεντρώνονται τα απαιτούμενα στοιχεία και πραγματοποιείται ο υπολογισμός του τελικού προστίμου και ο επαναπροσδιορισμός του ποσού των δόσεων από το σύστημα.
5. Οταν ο μηχανικός έχει υποβάλει όλα τα απαραίτητα στοιχεία στο σύστημα, εκδίδεται αυτόματα «βεβαίωση ρύθμισης αυθαιρέτου». Πρόκειται ουσιαστικά για ένα τυποποιημένο έντυπο, στο οποίο αναφέρονται όλα τα στοιχεία του ενταγμένου στη ρύθμιση αυθαιρέτου. Η βεβαίωση αυτή είναι απαραίτητη σε περίπτωση μεταβίβασης του αυθαιρέτου.
Αν ο πολίτης θελήσει την άμεση ολοκλήρωση της διαδικασίας και έκδοση βεβαίωσης, τότε στο ενδιάμεσο, μέχρι το σύστημα να είναι έτοιμο για την υποβολή μελετών και λοιπών στοιχείων, η πληρότητα θα βεβαιώνεται με ηλεκτρονική δήλωση του μηχανικού που θα βεβαιώνει ότι έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες μελέτες και θα τις υποβάλλει ηλεκτρονικά όταν αυτό θα είναι εφικτό.
Το σύστημα για την υποδοχή και τη διαχείριση των αιτημάτων έχει δημιουργηθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και το Τεχνικό Επιμελητήριο έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων κατασκευών. Παράλληλα, από σήμερα και για δύο μήνες στο υπουργείο θα λειτουργεί τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των πολιτών και των μηχανικών.