Τι προβλέπει ο κώδικας…
Προθεσμία 45 ημερών δίνει ο Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας στους καταναλωτές να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος, προκειμένου να μην κοπεί το ρεύμα. Στην πράξη, η προθεσμία είναι λίγο μεγαλύτερη καθώς η ΔΕΗ ειδοποιεί τους πελάτες της που δεν έχουν πληρώσει τον προηγούμενο λογαριασμό με ειδικό μήνυμα που αναγράφεται στον επόμενο, ο οποίος εκδίδεται μετά από δύο μήνες. Μετά την ειδοποίηση αυτή η διακοπή ρεύματος μπορεί να γίνει χωρίς άλλη ειδοποίηση.
Αυτό ανέφεραν στο ΑΠΕ στελέχη της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και της ΔΕΗ, με αφορμή τη χρέωση του νέου τέλους ακινήτων μέσω των λογαριασμών του ηλεκτρικού. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις από λογαριασμούς ρεύματος κυμαίνονται στα 400 εκατ. ευρώ, ποσό στο οποίο εκτός από την αξία του ρεύματος περιλαμβάνονται και οι λοιπές χρεώσεις (δημοτικά τέλη, ΤΑΠ, τέλος ΕΡΤ). Το μεγαλύτερο μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών εξοφλείται σε διάστημα 2 – 4 μηνών, εκφράζονται ωστόσο φόβοι ότι η επιβολή του τέλους ακινήτων θα αυξήσει το ποσοστό των επισφαλειών.
Σχετικά με τις ρυθμίσεις για τη διακοπή λόγω οφειλών, ο Κώδικας Προμήθειας προβλέπει τα εξής:
“Μετά την πάροδο τριάντα ημερών από τότε που ορισμένη χρέωση καταστεί ληξιπρόθεσμη, ο Προμηθευτής έχει το δικαίωμα να κοινοποιήσει όχληση υπερημερίας στον Επιλέγοντα Πελάτη, θέτοντας παράλληλα προθεσμία τουλάχιστον δεκατεσσάρων ημερών για την εξόφληση της χρέωσης. Εάν η προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, ο Προμηθευτής έχει το δικαίωμα να καταγγείλει αμέσως τη σύμβαση προμήθειας και να απαιτήσει από το Διαχειριστή του Συστήματος ή του Δικτύου να αποσυνδέσουν ή να απενεργοποιήσουν την προμήθεια του συγκεκριμένου Πελάτη”.
Η ΔΕΗ ειδοποιεί τους καταναλωτές που δεν έχουν πληρώσει τον λογαριασμό τους, ότι θα προχωρήσει σε διακοπή ρεύματος με ειδικό μήνυμα μέσω του εντύπου του λογαριασμού. Στη συνέχεια, η διακοπή γίνεται χωρίς άλλη ειδοποίηση, όπως αναγράφεται στο ειδικό πλαίσιο “ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ” στον λογαριασμό που αποστέλλεται στους καταναλωτές.
ΑΠΕ-ΜΠΕ