Η νέα εφαρμογή λήψης κομματιών θα παρουσιαστεί στις 22 Σεπτεμβρίου
Ως τώρα οι 750 εκατομμύρια χρήστες του Facebook μπορούσαν να μοιράζονται βίντεο, τηλεοπτικά προγράμματα, ταινίες και ειδήσεις. Πολύ σύντομα θα μπορούν να επιλέγουν ανάμεσα σε εκατομμύρια τραγούδια τη μουσική που τους αρέσει και να τη βάλουν να παίξει αυτόματα, χωρίς να χρειαστεί να κάνουν τίποτα παραπάνω εκτός από το να είναι συνδεδεμένοι στο Facebook.
Λεπτομέρειες για τη νέα εφαρμογή άμεσης λήψης μουσικών κομματιών θα αποκαλυφθούν στις 22 Σεπτεμβρίου, στο συνέδριο “f8”, που διοργανώνει κάθε χρόνο το Facebook ώστε να παρουσιάσει τις νέες εφαρμογές και τις νέες τεχνολογίες που εισάγει.
Η κίνηση έχει ως στόχο να ανταγωνιστεί την «βασίλισσα» σχετική υπηρεσία, το iTunes της Apple, μια από τις μεγαλύτερες ηλεκτρονικές μουσικές βιβλιοθήκες, μιας και η Apple αρνείται να διαθέσει δωρεάν τα τραγούδια, έστω και σε περιορισμένο αριθμό για την νέα της υπηρεσία iCloud. Το Facebook στην Αγγλία, ως τώρα έχει επισκιάσει ακόμα και τη Google, ως προς το χρονικό διάστημα επίσκεψης των χρηστών, αφού το Facebook σημείωσε 16,2% ενώ η δεύτερη 11,8%.
Αυτό που κάνει συναρπαστική την νέα υπηρεσία του Facebook και πρόκειται να το εκτοξεύσει σε επισκεψιμότητα την ιστοδελίδα πολύ πιο μπροστά από το Google, την δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο, είναι η αμεσότητα και η δωρεάν προσφορά της. Δηλαδή οι χρήστες δεν θα χρειάζεται να εγκαταστήσουν κάποιο πρόγραμμα λογισμικού στον υπολογιστή τους ώστε να κατεβάσουν τα τραγούδια, αλλά θα μπορούν να τα έχουν απλά μπαίνοντας στο Facebook και αναζητώντας τα. Επιπλέον πολλά τραγούδια θα είναι δωρεάν προς τους χρήστες Facebook, ενώ παράλληλα θα τους δίνεται η δυνατότητα να αγοράζουν μουσική online.
Φήμες λένε ότι για την υπηρεσία πρόσβασης σε μεγάλο όγκο μουσικής, το Facebook θα συνεργαστεί με την Sportify, σουηδική υπηρεσία μουσικής, που προσφέρει βιβλιοθήκη 15 εκατομμυρίων τραγουδιών δωρεάν και έχει 10 εκατομμύρια συνδρομητές ανά τον κόσμο. Ως τώρα οι χρήστες του Sportify είχαν περιορισμό 10 ώρες μηνιαίως να ακούνε μουσική, ενώ έπρεπε να πληρώνουν κάθε μήνα συνδρομή 10 λίρες. Ακόμα φήμες συνεργασίας του Facebook ακούγονται και με την αμερικανική υπηρεσία Rhapsody, η οποία ως τώρα προσέφερε κάποια περιορισμένη δωρεάν πρόσβαση στη μουσική.
Άλλες ανταγωνιστικές ιστοσελίδες που πουλούσαν μουσικά κομμάτια, θα αρχίσουν να υιοθετούν την τακτική της δωρεάν διάθεσης που προσφέρει το Facebook.
Από την άλλη, πολλοί από την μουσική βιομηχανία, που παλιότερα αντιτίθεντο στην δωρεάν πρόσβαση του κοινού στην μουσική, επειδή φοβόντουσαν μια κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων, πλέον με τον αριθμό των 1,6 εκατομμυρίων συνδρομητών επί πληρωμή, μπορούν να δουν πώς θα ήταν κερδοφόρα η συνεργασία τους με μια υπηρεσία μουσικής σαν την Sportify. Όλο και περισσότερες εταιρείες και μουσικοί θα σπεύσουν να διαφημιστούν και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους μέσω της νέας αναμενόμενης υπηρεσίας του Facebook. Σε δεύτερη φάση, είναι θέμα χρόνου για το Facebook, ύστερα από την νίκη του απέναντι στην Google, να κατατροπώσει και την Apple στον τομέα της ηλεκτρονικής αγοράς μουσικής.