Στα 48 της χρόνια, η Porsche 911 Carrera είναι νεότερη από ποτέ. Η πλήρως ανασχεδιασμένη γενιά αυτού του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου επανέρχεται στο προσκήνιο με την επίπεδη, λεπτή σιλουέτα της, τις συναρπαστικές της γραμμές και τις προσεκτικά σχεδιασμένες της λεπτομέρειες, παραμένοντας ωστόσο αναγνωρίσιμη ως 911 με την πρώτη ματιά.
Πιστή στην παράδοση της 911, η διακριτική σχεδιαστική γλώσσα της Porsche με τη μυώδη της μορφή αποπνέει ισχύ και κομψότητα.
Το κατά 100 mm μακρύτερο μεταξόνιο και το μειωμένο ύψος, σε συνδυασμό με τους έως 20 ιντσών τροχούς, υπογραμμίζουν την αθλητική εμφάνιση. Ταυτόχρονα, διατηρούνται οι τυπικές για σπορ αυτοκίνητο συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από μπροστά, το μάτι πέφτει στα φαρδιά “τοξωτά” φτερά που χαρακτηρίζουν κάθε 911. Τονίζουν το φαρδύτερο μπροστινό μετατρόχιο, χάρη στο οποίο τα νέα μοντέλα 911 Carrera “κάθονται” ακόμα πιο σταθερά στο δρόμο. Οι ανασχεδιασμένοι εξωτερικοί καθρέπτες είναι τοποθετημένοι στο άνω άκρο της πόρτας, και δεν στηρίζονται πλέον στην τριγωνική επιφάνεια που ενώνει πόρτα και παρμπρίζ, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Η λύση αυτή όχι μόνο προσφέρει αεροδυναμικά πλεονεκτήματα, αλλά τονίζει και τη νέα σχεδιαστική γραμμή, καθώς και την οπτική εντύπωση του αυξημένου πλάτους.
Το ολοκαίνουργιο ελαφρύ αμάξωμα αποτελεί μια έξυπνη κατασκευή από αλουμίνιο και χάλυβα και συμβάλλει σημαντικά στη συνολική μείωση του βάρους έως και κατά 45 κιλά, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα σημαντικά βελτιωμένη ακαμψία. Με την αεροδυναμική βελτιστοποίηση – στην οποία καθοριστικό ρόλο παίζει και η φαρδύτερη, τμηματικά εκτεινόμενη πίσω αεροτομή – οι δυνάμεις άνωσης στη νέα Carrera 911 μειώθηκαν ακόμα περισσότερο, διατηρώντας όμως έναν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd).
Για να συνοδεύσουν το σύγχρονο σχεδιασμό του εξωτερικού, οι σχεδιαστές της Porsche δημιούργησαν ένα εσωτερικό όπου η αρχιτεκτονική του παραπέμπει στην Porsche Carrera GT. O οδηγός ενσωματώνεται πλέον ακόμα περισσότερο στο κόκπιτ, χάρη στην κεντρική κονσόλα που ανασηκώνεται έως το μπροστινό μέρος, ενώ ο ψηλά τοποθετημένος μοχλός ή επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται σκόπιμα κοντά στο τιμόνι, όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Όπως στο εξωτερικό, έτσι και στο εσωτερικό υπάρχουν τα κλασικά στοιχεία της Porsche: ο πίνακας οργάνων με τα πέντε στρογγυλά όργανα – ένα από τα οποία περιλαμβάνει υψηλής ανάλυσης οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο και ο διακόπτης του κινητήρα αριστερά του τιμονιού.
Θέτοντας τα πρότυπα στην κατηγορία τους, όπως κάνουν εδώ και γενιές, οι νέες 911 Carrera και Carrera S βάζουν τον πήχη των επιδόσεων και της αποδοτικότητας ακόμα μία θέση υψηλότερα. Όλες οι εκδόσεις αρκούνται σε μια κατανάλωση σημαντικά κάτω από τα 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί έως και κατά 16% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Μεταξύ άλλων, αυτό επιτυγχάνεται με συστήματα και λειτουργίες όπως η αυτόματη έναρξη λειτουργίας/σβήσιμο του κινητήρα (auto start/stop), η διαχείριση θερμότητας, η ανάκτηση ενέργειας του ηλεκτρικού συστήματος, η παγκόσμια καινοτομία του επτατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων και – σε συνδυασμό με το Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK) – η λεγόμενη λειτουργία ελεύθερης κύλισης. Το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης όχι μόνο προσφέρει την κλασική ακρίβεια και πληροφόρηση που είναι γνώριμη σε κάθε Porsche, αλλά συμβάλλει και στην αύξηση της αποδοτικότητας και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Για παράδειγμα, η 911 Carrera με το νέο κινητήρα μπόξερ των 3,4 λίτρων και των 350 ίππων και με το προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων PDK καταναλώνει μόλις 8,2 λίτρα ανά 100 χλμ. με βάση το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) – 1,6 λίτρα/100 χλμ. λιγότερο απ’ ό,τι το προηγούμενο μοντέλο. Επίσης, με 194 γρ./χλμ. CO2, είναι το πρώτο σπορ αυτοκίνητο Porsche που πετυχαίνει να διατηρηθεί κάτω από το όριο των 200 γρ./χλμ. Αλλά και στην Carrera S με τον κινητήρα μπόξερ των 3,8 λίτρων που πλέον φθάνει τους 400 ίππους, η κατανάλωση καυσίμου, σε συνδυασμό με το προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων PDK, έχει μειωθεί κατά 14% ή 1,5 λ./100 χλμ. στα 8,7 λ./100 χλμ. παρά το ότι η ισχύς είναι αυξημένη 15 ίππους. Έτσι προκύπτουν εκπομπές CO2 της τάξης των 205 γρ./χλμ.
Ταυτόχρονα υπάρχουν βελτιώσεις στις επιδόσεις και των δύο μοντέλων. Η Carrera S με το κιβώτιο PDK επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα. Πατώντας το κουμπί Sport Plus του προαιρετικού πακέτου εξοπλισμού Sport Chrono, ο χρόνος αυτός μειώνεται στα 4,1 δευτερόλεπτα. Η Carrera με το PDK χρειάζεται μόλις 4,6 δευτερόλεπτα (με Sport Plus: 4,4 δευτερόλεπτα) για να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα.
Η νέα 911 δεν προσφέρει μόνο καλύτερα διαμήκη δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά και κορυφαίες επιδόσεις πρωτόγνωρου επιπέδου σε ό,τι αφορά και τα εγκάρσια δυναμικά χαρακτηριστικά. Εκτός από το μακρύτερο μεταξόνιο, η μεγαλύτερη ευελιξία, ακρίβεια και ευστάθεια βασίζονται, μεταξύ άλλων, στο φαρδύτερο μπροστινό μετατρόχιο, το νέο πίσω άξονα και το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης.
Ανάλογα με το μοντέλο, διατίθενται και άλλα συστήματα ενεργού ελέγχου στο βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισμό, τα οποία ενισχύουν ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το σύστημα ενεργού ελέγχου των αντιστρεπτικών δοκών Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), το οποίο διατίθεται για πρώτη φορά με την 911 Carrera S. Για παράδειγμα, το σύστημα αυτό μειώνει τις πλευρικές κλίσεις στις στροφές, με αποτέλεσμα οι τροχοί να βρίσκονται πάντα στη βέλτιστη θέση σε σχέση με το οδόστρωμα και να μπορούν να μεταδίδονται μεγαλύτερες πλευρικές δυνάμεις. Η μέγιστη ταχύτητα στις στροφές αυξάνεται, ενώ μπορούν να επιτυγχάνονται ακόμα καλύτεροι χρόνοι γύρου στην αγωνιστική πίστα.
Έτσι λοιπόν, το νέο μοντέλο καταφέρνει να διευρύνει ακόμα περισσότερο το εύρος των χαρακτηριστικών που αρχικά φαίνονται αντιφατικά, όπως οι επιδόσεις και η αποδοτικότητα στην κατανάλωση καυσίμου, ο σπορ χαρακτήρας και η καθημερινή πρακτικότητα που πάντα χαρακτήριζαν την Porsche 911. Και που κάνουν την 911 Carrera πιο 911 από ποτέ. Η νέα Porsche 911 Carrera γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα της στην Έκθεση Αυτοκινήτου 2011 της ΙΑΑ στη Φραγκφούρτη.