Λύσεις για τα προβλήματα απέστειλε το Δίκτυο Μικρών Νησιών στον πρωθυπουργό

Προτάσεις και λύσεις για τα προβλήματα που απασχολούν τα μικρά νησιά της χώρας απέστειλαν προς τον πρωθυπουργό τα μέλη του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών, το οποίο αποτελούν οι δήμαρχοι 40 νησιωτικών περιοχών, με μόνιμο πληθυσμό κάτω των πέντε χιλιάδων κατοίκων.
Οι προτάσεις κατατέθηκαν μετά από προτροπή του κ. Γιώργου Παπανδρέου κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης του Δικτύου, η οποία είχε γίνει στις αρχές Μαΐου στο Μεγανήσι της Λευκάδας, παρουσία του πρωθυπουργού.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δικτύου «βασικοί άξονες των προτάσεων είναι η αντιπροσώπευση των μικρών νησιών στα όργανα της ΚΕΔΚΕ, η δημιουργία Επιχειρησιακού Προγράμματος Μικρονησιωτικών Υποδομών, θέματα περιβάλλοντος, ανάπτυξης κλπ.»
Μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος του Δικτύου κ. Ελευθέριος Κεχαγιόγλου σημείωσε ότι μια από τις προτεραιότητες που υπάρχουν είναι η μετατροπή των συγκεκριμένων νησιών σε «πράσινα», με ενεργειακή αυτονομία και δραστηριότητες φιλικές προς το περιβάλλον. Τα ζητήματα αυτά ζητείται να συζητηθούν και να προωθηθούν σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο και τους φορείς.

Κονδύλια σε… λάθος ταμείο

Ένα ακόμη πρόβλημα, που απασχολεί τα μικρά νησία, ειδικά στις περιπτώσεις που η έδρα του δήμου βρίσκεται σε κάποιο μεγαλύτερο γειτονικό νησί, είναι η διαδικασία χορήγησης των χρηματοδοτήσεων. Το γεγονός ότι τα χρήματα που προορίζονται για ένα έργο στο μικρό νησί, όπως σημειώνει ο κ. Κεχαγιόγλου, περνάνε πρώτα από το ταμείο του μεγάλου, σημαίνει ότι λιγότερο ή περισσότερο τελικά δαπανώνται σε αυτό για άλλες ανάγκες.
Σε ότι αφορά τις υποδομές το Δίκτυο ενημερώνει τον πρωθυπουργό, στην επιστολή με τις προτάσεις του, ότι υπάρχουν σημαντικά προβλήματα στα δίκτυα ύδρευσης – με αποτέλεσμα να έχουν εκτοξευτεί στα ύψη οι πωλήσεις εμφιαλωμένων νερών – όπως επίσης στην διαχείριση απορριμμάτων, τις λιμενικές εγκαταστάσεις, τα σχολεία και την παροχή υπηρεσιών Υγείας.

Νέος συγκοινωνιακός χάρτης
Οι δήμαρχοι των μικρών νησιών ζητούν επανασχεδιασμό του χάρτη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, καθώς το υπάρχον σύστημα δεν καλύπτει τις ανάγκες τους και πολύ περισότερο την ανάπτυξή τους. Οπως λέει ο κ. Κεχαγιόγλου πολλές φορές δεν έχουν πλοίο ούτε για να μεταφέρουν ένα φέρετρο, όπως συμβαίνει στην Υδρα, όπου χρησιμοποιούνται και γι’ αυτές τις ανάγκες τα θαλάσσια ταξί.
Αγκάθι ειδικά για τα μικρά νησιά είναι και το υψηλό κόστος των εισιτηρίων, αφού, όπως λένε, «εκεί που έχουν φτάσει, ένα ταξίδι στον Αργοσαρωνικό μοιάζει πλέον με ταξίδι του μέλιτος που πας μόνο μια φορά».

Φεύγουν για να βρουν δουλειά
Το παράδοξο είναι τα μικρονήσια εμφανίζουν συνήθως στους πίνακες του ΟΑΕΔ μηδενικά ποσοστά ανεργίας. Αλλά, όπως εξηγεί, ο κ. Κεχαγιόγλου η εικόνα αυτή είναι πλασματική. Οι άνεργοι δεν καταγράφονται στο νησί γιατί έχουν φύγει για να βρουν δουλειά στο γειτονικό μεγάλο νησί ή στο αστικό κέντρο.
«Οι άνεργοι έχουν εγκαταλείψει πλέον τα σπίτια τους αναζητώντας αλλού δουλειά και έτσι οι υπάλληλοι του Οργανισμού δεν βρίσκουν κόσμο για να καταγράψουν την πραγματική εικόνα», παρατηρεί ο κ. Κεχαγιόγλου. Ετσι, σύμφωνα με το Δίκτυο, στα σχέδια για την ανάπτυξη των μικρών νησιών, θα πρέπει προβλεφθεί η δημιουργία των προϋποθέσεων για τη δημιουργία θέσεων εργασίας για τους κατοίκους και τον χειμώνα και όχι μόνο εποχιακά το καλοκαίρι.

Το Δίκτυο προτείνει την ανάπτυξη του τουρισμού προς τρεις κατευθύνσεις, ανάλογα και με τις τοπικές δυνατότητες. Για τον σκοπό προτείνεται η δημιουργία υποδομών και η εφαρμογή σχεδίων για την ανάπτυξη του συνεδριακού – θεματικού τουρισμού, η προώθηση του καταδυτικού και του αλιευτικού τουρισμού, με την ίδρυση μικρών καταδυτικών πάρκων και αλιευτικών καταφυγίων, καθώς και της κρουαζιέρας.

ΤΟ ΒΗΜΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.