Ο Kimi Raikkonen πήρε την πρώτη του νίκη με τη Lotus – Διατήρησε την πρωτιά ο Vettel
Ένας ιδιαίτερα συναρπαστικός αγώνας ήταν ο 18ος της χρονιάς στο Abu Dhabi. Ο Kimi Raikkonen επέστρεψε στις νίκες και με το μονοθέσιο της Lotus είδε πρώτος την καρό σημαία στη Yas Marina. Ο Φινλανδός εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton και από τη στιγμή που βρέθηκε στην πρώτη θέση δεν κινδύνευσε ούτε στιγμή μέχρι να φτάσει στη 19η νίκη της καριέρας του. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso, κάνοντας με το μονοθέσιο της Ferrari άλλη μία από τις -συνηθισμένες πια- υπερβάσεις του. Ο άνθρωπος του αγώνα όμως είναι ο Sebastian Vettel, ο οποίος έκανε θαύματα στην πίστα και κατάφερε να φτάσει μέχρι την 3η θέση και το βάθρο παρότι ξεκίνησε από το pit lane. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Pastor Maldonado, Kamui Kobayashi, Felipe Massa, Bruno Senna, Paul di Resta και Daniel Ricciardo.
Εκκίνηση
Η ένταση χτύπησε κόκκινο στο grid της Yas Marina καθώς οι υπόλοιποι οδηγοί πήραν τις θέσεις τους και ο Sebastian Vettel ξεκινούσε από το pit lane. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton έφυγε καλά και διατήρησε την πρώτη θέση. Πίσω του όμως ο Mark Webber έκανε άλλη μία από τις κακές του εκκινήσεις και είδε να τον περνούν τόσο ο Kimi Raikkonen, o οποίος πετάχτηκε εκπληκτικά από την 4η θέση, όσο και ο Pastor Maldonado. Κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου ο Webber έχασε μία ακόμα θέση από τον Fernando Alonso, ο οποίος ξεκίνησε πολύ καλά από την 6η θέση.
Πιο πίσω υπήρξαν διάφορες επαφές, που έφεραν τον Hulkenberg εκτός αγώνα και τους Grosjen και Di Resta για επισκευές στα pit προτού συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος. Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε την επίθεσή του, στην προσπάθεια να κερδίσει όσο γίνεται περισσότερες θέσεις.
Στο 2ο γύρο ο Hamilton έκανε ένα λάθος στο φρενάρισμα της πρώτης στροφής και έδωσε στον Raikkonen την ευκαιρία να πλησιάσει, ωστόσο ο Βρετανός της McLaren κατάφερε να διατηρηθεί στην πρωτοπορία και να αρχίσει πάλι να ανοίγει τη διαφορά. Ο Maldonado άντεχε καλά στης 3η θέση και δεχόταν ελάχιστη πίεση από τον Alonso, ο οποίος είχε πίσω του τους Webber και Button.
Safety Car
Στον 9ο γύρο του αγώνα είχαμε το πρώτο σημαντικό συμβάν του αγώνα, με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να βγαίνει στην πίστα. Ο Nico Rosberg στην προσπάθειά του να περάσει τον Narain Karthikeyan έπεσε πάνω στο μονοθέσιο της HRT, απογειώθηκε και κατάληξε στην μπαριέρα, γεμίζοντας θραύσματα την πίστα και αναγκάζοντας τον αλυτάρχη να βγάλει το SC στην πίστα. Προφανώς, ο πιο ωφελημένος από αυτήν την εξέλιξη ήταν ο Sebastian Vettel, που είχε ήδη φτάσει στη 13η θέση και είδε τις διαφορές να εξαφανίζονται. Ωστόσο, ο Γερμανός χρειάστηκε να μπει στα pit για να αλλάξει την εμπρός πτέρυγα, που είχε σπάσει σε μια προηγούμενη επαφή, και έπεσε πάλι στην τελευταία θέση.
Στην επανεκκίνηση οι τρεις πρώτοι διατήρησαν με άνεση τις θέσεις τους ενώ ο Alonso έκανε ένα μικρό λάθος, που τον ανάγκασε να αμυνθεί στην επίθεση του Webber, χάνοντας την επαφή του με τον Maldonado. Πιο πίσω ο Vettel έδινε μεγάλες μάχες, με χαρακτηριστικότερη εκείνη με τον Romain Grosjean για τη 17η θέση.
Μεγάλη ατυχία Hamilton
Στον 20ό γύρο ολοκληρώθηκε άδοξα ο αγώνας του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός βρισκόταν με μεγάλη άνεση στην πρώτη θέση και έκανε περίπατο προς τη νίκη, όταν ο κινητήρας στο μονοθέσιο της McLaren σταμάτησε να λειτουργεί και ο Hamilton ήταν αναγκασμένος να «τσουλήσει» εκτός πίστας και να εγκαταλείψει. Έτσι, στην πρωτοπορία έμεινε ο Kimi Raikkonen, με τον Alonso να περνά με ωραίο τρόπο τον Maldonado και να παίρνει τη 2η θέση πίσω από τον Φινλανδό της Lotus. Τον Maldonado προσπάθησε να περάσει και ο Webber, δεν τα κατάφερε όμως και έκανε τετακέ. Τα κατάφερε όμως λίγο αργότερα ο Jenson Button για να πάρει την 3η θέση.
Ο Sebastian Vettel έκανε εκπληκτικό αγώνα και είχε φτάσει μέχρι την 8η θέση, πίσω από τη μάχη που έδιναν ο Massa με τον Webber. Οι δυο τους είχαν επαφή, που είχε αποτέλεσμα ο Massa να κάνει τετακέ και να πέσει πίσω από τις Red Bull, με τον Vettel να κερδίζει άλλη μία θέση και να ανεβαίνει 7ος.
Pit stop
Η στρατηγική στο Abu Dhabi ήταν ξεκάθαρα για ένα pit stop, για να αλλάξουν οι οδηγοί από τη μαλακή στη μεσαία γόμα των ελαστικών της Pirelli. Το χορό των pit stop άνοιξε ο Felipe Massa στον 27ο γύρο, με τον Fernando Alonso να ακολουθεί στον 29ο. Στους επόμενους μπήκαν και οι υπόλοιποι από τους πρωτοπόρους, με τον Kimi να κάνει την κίνηση τελευταίος, στον 31ο γύρο. Ο Raikkonen βγήκε στην πίστα στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Vettel ο οποίος είχε βάλει τη μαλακή γόμα πολύ νωρίς, όταν το SC ήταν στην πίστα, και δεν είχε ξαναμπεί στα pit.
Ο Sebastian Vetel έκανε το δικό του pit stop στον 37ο γύρο και βγήκε στην πίστα στην 4η θέση. Έτσι, μετά τα pit stop ο Raikkonen βρισκόταν στην πρωτοπορία. Ακολουθούσαν οι Alonso και Button, που έδιναν μάχη για την 3η θέση, και πιο πίσω οι Vettel, Grosjean, Di Resta, Perez, Webber, Maldonado και Kobayashi.
Δεύτερο SC
Ο Grosjean βρισκόταν στην πίστα με πολύ φθαρμένα ελαστικά, κάτι που τον έκανε ευάλωτο στις επιθέσεις των Di Resta και Perez. Και οι δύο τους κατάφεραν να τον περάσουν αλλά ο Grosjean είχε επαφή με τον Perez. Τα μονοθέσια έκαναν τετακέ και σε αυτήν την ανεξέλεγκτη πορεία πήραν μαζί τους τον Mark Webber. Ο Αυστραλός της Red Bull και ο Γάλλος της Lotus εγκατέλειψαν επί τόπου ενώ οι Perez και Di Resta αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στα pit. Φυσικά, στην πίστα βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να καθαριστεί, με την πρώτη 10άδα να σχηματίζεται πλέον από τους Raikkonen, Alonso, Button, Vettel, Maldonado, Kobayashi, Schumacher, Massa, Senna και Vergne.
Στην επανεκκίνηση λίγους γύρους αργότερα ο Kimi Raikkonen δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει την πρωτοπορία, μπροστά από τον Alonso, ο οποίος δεν κινδύνευσε από τον Button, όπως την προηγούμενη φορά. Αντίθετα, ο Βρετανός της McLaren χρειάστηκε να υπερασπιστεί τη θέση του από τις συνεχόμενες επιθέσεις του Sebastian Vettel. Ο Γερμανός της Red Bull κατάφερε να περάσει 3 γύρους πριν από το τέλος για να πάρει την 3η θέση.
Στους τελευταίους γύρους του αγώνα ο Alonso κατάφερε να φτάσει πίσω από τον Raikkonen, σε απόσταση μικρότερη του 1 δευτερολέπτου, αλλά δεν κατάφερε να επιτεθεί. Ο Kimi Raikkonen, κάνοντας εξαιρετικό αγώνα κέρδισε για 19η φορά στην καριέρα του και πρώτη μετά την επιστροφή του στην F1 με την ομάδα της Lotus. O Alonso τερμάτισε δεύτερος αλλά η ημέρα ανήκει στον Sebastian Vettel, ο οποίος παρότι ξεκίνησε από το pit lane κατάφερε να τερματίσει στο βάθρο και να διατηρηθεί στην κορυφή της βαθμολογίας. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Pastor Maldonado, Kamui Kobayashi, Felipe Massa, Bruno Senna, Paul di Resta και Daniel Ricciardo.
Μετά το GP Abu Dhabi ο Vettel παρέμεινε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας φτάνοντας στους 255 βαθμούς, ενώ ο Alonso πλησίασε λίγο και με τους 245 βαθμούς απέχει πλέον 10 από την κορυφή. Ο Raikkonen με αυτήν τη νίκη εδραιώθηκε στην 3η θέση με 198 βαθμούς. Στον επόμενο αγώνα η F1 επιστρέφει στις ΗΠΑ με το GP στο Austin το 3ήμερο 16-18 Νοεμβρίου.
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | |
1 | Kimi Raikkonen ( 1) | LOTUS | 1:45.052 | 55 ΓΥΡ. | 1 | ||
2 | Fernando Alonso ( 2) | FERRARI | 1:44.654 | 0.7 | 1 | ||
3 | Sebastian Vettel ( 3) | RED BULL | 1:44.112 | 0.4 | 2 | ||
4 | Jenson Button ( 4) | MCLAREN | 1:45.033 | 1.4 | +1 | 1 | |
5 | Pastor Maldonado ( 5) | WILLIAMS | 1:44.833 | 10.4 | +9 | 1 | |
6 | Kamui Kobayashi ( 6) | SAUBER | 1:45.423 | 18.1 | +7.7 | 1 | |
7 | Felipe Massa ( 7) | FERRARI | 1:46.218 | 26.0 | +7.9 | 1 | |
8 | Bruno Senna ( 8 ) | WILLIAMS | 1:46.116 | 15.3 | 1 | ||
9 | Paul di Resta ( 9) | FORCE INDIA | 1:46.000 | 28.5 | +13.2 | 3 | |
10 | Daniel Ricciardo ( 10) | TORO ROSSO | 1:46.430 | 42.3 | +13.8 | 2 | |
11 | Michael Schumacher ( 11) | MERCEDES | 0.4 | t 2 | |||
12 | Jean-Eric Vergne ( 12) | TORO ROSSO | 1:46.895 | 11.4 | +11 | 2 | |
13 | Heikki Kovalainen ( 13) | CATERHAM | 1:47.121 | 43.3 | +31.9 | 1 | |
14 | Timo Glock ( 14) | MARUSSIA | 1:48.589 | 52.3 | +9 | 1 | |
15 | Sergio Perez ( 15) | SAUBER | 1:48.318 | 53.1 | +0.8 | 3 | |
16 | Vitaly Petrov ( 16) | CATERHAM | 1:49.731 | 70.8 | +17.7 | 1 | |
17 | Pedro de la Rosa ( 17) | HRT | 1:48 | 8.1 | t 5 | ||
18 | Charles Pic ( 18) | MARUSSIA | STOP | 24.2 | 2 | ||
19 | Romain Grosjean ( 19) | LOTUS | STOP | 33.7 | 2 | ||
20 | Mark Webber ( 20) | RED BULL | STOP | 31.3 | 1 | ||
21 | Narain Karthikeyan ( 21) | HRT | STOP | 42.8 | 0 | ||
22 | Nico Rosberg ( 22) | MERCEDES | STOP | 42.9 | 1 | ||
23 | Lewis Hamilton ( 23) | MCLAREN | STOP | 5.3 | 0 | ||
24 | Nico Hulkenberg ( 24) | FORCE INDIA | STOP | 206.1 | 0 |