Φωτιά έχουν πάρει από το πρωί τα κομπιουτεράκια. Η διαρροή που κάνει λόγο για εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης με το υγραέριο, θα φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά των καυσίμων. Το βέβαιο είναι ότι το υγραέριο θα ακριβύνει.
Το ζήτημα είναι πόσο. Ως γνωστόν, η κυβέρνηση προωθεί την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης. Αυτή η εξίσωση, αναμένεται να γίνει στο 80% του φόρου που επιβάλλεται σήμερα στο πετρέλαιο κίνησης.
Πόσος είναι αυτός ο φόρος; 410 ευρώ στα χίλια λίτρα. Αν υποτεθεί λοιπόν ότι η εξίσωση θα γίνει στο 80% όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, τότε ο ειδικός φόρος στο πετρέλαιο κίνησης θα πέσει από τα 410 στα 328 ευρώ ανά χίλια λίτρα.
Με τη λογική της εξίσωσης λοιπόν, θα πρέπει να επιβάλλεται φόρος 328 ευρώ ανά χίλια λίτρα και στο υγραέριο. Πόσος φόρος επιβάλλεται σήμερα; 125 ευρώ ανά χίλια λίτρα (σ.σ ο φόρος στο υγραέριο επιβάλλεται στον τόνο. Επειδή όμως το υγραέριο είναι ελαφρύ, ο τόνος βγάζει περίπου 1800 λίτρα. Αν γίνει η αναγωγή, προκύπτει ότι στα 1000 λίτρα η επιβάρυνση είναι 125 ευρώ.
Αν από τα 125 ευρώ εκτοξευτούμε στα 330 ευρώ, θα προκύψει μια διαφορά 205 ευρώ στα 1000 λίτρα. Προσοχή όμως: επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης επιβάλλεται και ΦΠΑ 23%. Δηλαδή, η πραγματική επιβάρυνση θα είναι 252 ευρώ στα 1000 λίτρα.
Συμπέρασμα:
• Πόσο πωλείται σήμερα το πετρέλαιο κίνησης; Περίπου 1,55 ευρώ το λίτρο. Αυτό θα φθηνύνει και θα διατίθεται περίπου προς 1,45 ευρώ το λίτρο.
• Πόσο πωλείται σήμερα το υγραέριο; Περίπου 90 λεπτά το λίτρο. Αυτό θα ακριβύνει και θα διατίθεται περίπου προς 1,15 ευρώ το λίτρο.
Θα συμφέρει η μετατροπή με τα νέα δεδομένα; Σε σχέση με τη βενζίνη φαίνεται ότι θα παραμείνει μια σημαντική διαφορά στην τιμή. Ας περιμένουμε όμως να οριστικοποιηθούν τα μέτρα και βλέπουμε.