Πρεμιέρα για τις Πανελλαδικές 2020 στα ΓΕΛ με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Με ένα διαφορετικό τρόπο εξέτασης τριών διαφορετικών κειμένων, των Θεοδ. Γρηγοριάδη, Κώστα Τσιρόπουλου και του Τίτου Πατρίκιου σχετικών με την αξία και την απόλαυση της λογοτεχνίας στη ζωή μας, το γράψιμο και την ποίηση, ξεκίνησε η φετινή εξεταστική διαδικασία οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες για τα ΑΕΙ της χώρας.
Η πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων που γίνονται φέτος στη «σκιά» της υγειονομικής κρίσης η οποία απειλεί ολόκληρο τον πλανήτη, ξεκίνησε χωρίς προβλήματα, με αυξημένα ωστόσο μέτρα ασφαλείας.
Το θέμα της Έκθεσης για τους υποψηφίους των ΓΕΛ αφορά στα βιβλία και την ανάγνωσή τους.
Το in.gr σε συνεργασία με το Φροντιστήριο Ορόσημο Πειραιά παρουσιάζει τις απαντήσεις στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας στα οποία διαγωνίστηκαν τη Δευτέρα, πρώτη μέρα των εξετάσεων, οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών.
Απαντήσεις
Α1
Κατά τον συγγραφέα η τέχνη του διαβάσματος συνιστά αυτόβουλη ενέργεια. Επίσης, αποτελούσε ευεργετική ενασχόλησή του σε περιόδους εφηβικών ασθενειών και δεν την πραγματοποιεί με σκοπό την αυτοπροβολή του. Επιπλέον, η ανάγνωση προκαλεί την αγωνία της ολοκλήρωσης ενός βιβλίου, αισθήματα στοργής, αυτοπεποίθησης και νοητής επικοινωνίας με τους συγγραφείς. Ο συγγραφέας καταλήγει στο ότι η λογοτεχνία τον αναπτερώνει ψυχικά, παρέχοντάς του θάρρος.
Α. Λ (προσωπικά το θεωρώ μία δημιουργική ενασχόληση)
Β.Λ (οι ώρες του διαβάσματος είναι διάσπαρτες σε όλη τη διάρκεια της μέρας)
Γ.Λ (Το το γράφειν συνειδητό ή όχι ωραία…καταβάλλει)
Δ.Λ (μέσα στην ιστορία του κόσμου…γράφουν)
Ε.Σ (και να η θαυματουργη ιαση της λογοτεχνίας. Τέτοια κείμενα έρχονται και γιατρευουν την ψυχή, κείμενο 1/αποτελεί την έσχατη ακραία παρηγοριά για τη θνητότητα…καταβάλλει, κειμενο 2)
Β2. α
ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΙΞΗΣ:
-το θυμάμαι ακόμα: Χρησιμοποιείται η παύλα για να προσδοθεί έμφαση στη μεγάλη προσπάθεια του συγγραφέα να αναγνώσει ένα λογοτεχνικό βιβλίο
-τι ειρωνεία! : με τη χρήση του θαυμαστικού εκφράζεται η έκπληξή του για το ότι μπορεί ακόμα να εξασφαλίζει χρόνο για ανάγνωση
ΣΧΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ:
-γιατρεύουν την ψυχή: με τη χρήση της μεταφοράς, εκφράζεται με παραστατικότητα ότι η λογοτεχνία ασκεί θετική επιρροή στον ψυχισμό του αναγνώστη.
-κανένα ιός δεν θα τη μεταλλάξει: με τη χρήση της μεταφοράς, εκφράζεται ότι η αξία της λογοτεχνικής ανάγνωσης είναι διαχρονική και αδιάβλητη
Β2. β.
Χρησιμοποιείται ρητορικό ερώτημα, με σκοπό να προβληματιστεί και να ευαισθητοποιηθεί ο αναγνώστης του κειμένου σχετικά με την επιμονή των συγγραφέων προς το έργο τους. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο προσδίδονται αμεσότητα, ζωντάνια και παραστατικότητα.
Β3.Οι άνθρωποι που κατορθώνουν τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο να επιτύχουν τους στόχους τους, μέσω της συγγραφής, αποκτούν μια θέση στην αιωνιότητα, υπερνικώντας την πάροδο του χρόνου. Ομοίως, και στον τομέα των επιστημών , των τεχνών και της θρησκείας, οι ικανοί έχουν κατορθώσει να αφήσουν ανεξίτηλο το στίγμα τους, αξιοποιώντας τα ιδιαίτερα τους γνωρίσματα, μέσω της μονιμότητας που παρέχει ο γραπτός λόγος.
Με διπλό σύστημα
Υπενθυμίζεται ότι φέτος οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα δώσουν εξετάσεις και με το νέο σύστημα (εξέταση στο μάθημα της Κοινωνιολογίας αντί Λατινικών και απουσία συντελεστών βαρύτητας στις βαθμολογίες των μαθημάτων, οι διαφορές μεταξύ άλλων) και με το παλιό.
Το πρόγραμμα
Οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται την Τετάρτη με την Αρχαία ελληνική γλώσσα και τα Μαθηματικά κατευθύνσεων, ενώ θα ολοκληρωθούν στις 26 του μήνα για τους τελειόφοιτους των Λυκείων και τους απόφοιτους προηγούμενων ετών. Για τα Επαγγελματικά Λύκεια οι εξετάσεις ξεκινούν στις 16 και ολοκληρώνονται στις 30 του μήνα. Στην εξεταστική αυτή διαδικασία, περίπου 100.000 υποψήφιοι για τα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας, διαγωνίζονται για την είσοδο στα τμήματα τους. Από αυτούς, οι περίπου 80.000 είναι τελειόφοιτοι του Λυκείου.
Την Παρασκευή 19/6, θα εξεταστούν στη Βιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας) και στην Κοινωνιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών).
Ακολουθούν, την επόμενη εβδομάδα, η εξέταση στη Φυσική στις 22/6 (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και στις 24/6 στην Ιστορία και την Πληροφορική, των Ομάδων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής αντίστοιχα.
Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την εξέταση στις 26/6 στην Χημεία (ΟΠ Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Οικονομία (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που θα δώσουν με το παλαιό σύστημα, θα έχουν κατά βάση κοινό πρόγραμμα με όσους δώσουν με το νέο, με εξαίρεση, ότι στις 22/6 θα πραγματοποιηθεί η εξέταση των Λατινικών (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), στις 24/6 η εξέταση του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και στις 26/6 η εξέταση του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Ώρα έναρξης της κάθε εξέτασης είναι 08:30 (κοινή για όλους τους υποψηφίους). Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 και η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες. Εξαίρεση, το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο (ΕΠΑΛ), για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
in